بهبود روابط بین ایران و انگلیس با افزایش صدور ویزا و حمایت از توافق هسته‌ای

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: اروپا به دنبال جداسازی مسیر برجامی خود از آمریکاست زیرا به منافع برجامی خود در ایران دست یافتند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در واکنش به اظهارات سفیر انگلیس در تهران مبنی بر افزایش صدور ویزای انگلیس برای شهروندان ایرانی، گفت: اتحادیه اروپا به دنبال جدایی راه خود از کشور آمریکا است، بریتانیا هم هرچند عضو اتحادیه اروپا نیست اما در مجموعه کشورهای اروپایی فعالیت دارد و بی تمایل نیست که در موضوعاتی چون برجام مسیر خود را از آمریکا جدا کند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اروپایی‌ها منافع خاص خود در ایران را در رابطه با برجام برآورده شده می‌بینند اما آمریکا با توجه به سیاست ترامپ موقعیت ایجاد شده بعد از برجام را از دست داده می‌دانند.

وی افزود: از این رو سفیر بریتانیا از رایزنی برای رفع مشکل برجام آمریکا خبر داده است. البته این اظهارات سفیر بریتانیا در مورد حمایت از برجام و رایزنی جهت عدم خروج آمریکا از برجام و غیره گام موثری است که به بهبود روابط دو کشور هم کمک خواهد کرد.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اینکه حمایت بریتانیا از برجام سبب افزایش سطح روابط این کشور با ایران خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی‌های مورد نظر بریتانیا مبنی بر افزایش صدور ویزا نیز به تقویت تعاملات اقتصادی، فردی و گردشگری کمک می‌کند زیرا از دیرهنگام روابط بازرگانی و غیره بین دو کشور وجود داشته و رفت و آمدها انجام می‌گرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسوین قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: افزایش صدور ویزای انگلیس برای شهروندان ایرانی سطوح جدیدی برای همکاری بیشتر بین ایران و انگلیس را فراهم می‌کند. از سوی دیگر هم به کاهش تهدیدات عیله ایران و اثبات تعهدات ایران در اجرای برجام کمک می‌کند.

 

 

منبع: خانه‌ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *