«سینمای کریستوفر نولان، تصور ناممکن»

نمی‌توان اهمیت کریستوفر نولان را در سینمای امروز انکار کرد. گرچه او اولین و تنها کارگردانی نیست که تلاش می‌کند دست‌کم تا‌ حدودی استقلالش را در هالیوود حفظ کند، از معدود افرادی است که از قدرت و نفوذ برخاسته از استقبال طرفدارانش، آشکارا در راستای آزمودن شیوه‌های نوین و بسیار پرخرج بیان در سینما، مانند بهره‌گیری متفاوت از آی‌مکس و ابعاد پردۀ آن به قصدِ انتقال معنا و نه صرفاً برای تحت تأثیر قرار دادن تماشاگر استفاده می‌کند.

در کتاب سینمای کریستوفر نولان؛ تصور ناممکن، مقالاتی گردآوری شده‌اند که در صددند توجه دوستداران سینما را به ابعاد پنهان‌ماندۀ فیلم‌های نولان جلب کنند.

آنا فرولا، محقق دانشگاه کارولینای شرقی، در مورد این کتاب می‌نویسد: «تصور ناممکن مجموعۀ کاملی است که ما را به دنیای پررمزوراز مؤلفی رهنمون می‌شود که هنوز هم رؤیاهای جاه‌طلبانه‌اش را روی پردۀ سینما به تصویر می‌کشد. علاقه‌مندان نولان و منتقدان سینما از خواندن  تصور ناممکن  لذت خواهند برد و به فکر فرو خواهند رفت».

کتاب «سینمای کریستوفر نولان، تصور ناممکن» نوشته «جکلین فربی» و «استوارت جوی» با ترجمه نیوشا صدر در 381 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه از سوی نشر چترنگ منتشر شده و به بهای 30000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

 

جواد لگزیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *