نبود باشگاه ویژه بانوان در مشهد مشکل بزرگی است

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی گفت: بولینگ و بیلیارد در خراسان رضوی از پتانسیل بالایی برخوردار است. تلاش می‌کنیم تا تعداد ملی‌پوشان خراسانی این رشته ورزشی را بیشتر کنیم.

«علیرضا دوانلو»، اظهار کرد: در حال حاضر در بخش‌های مختلف بازیکن ملی‌پوش داریم که این نشان می‌دهد ما در خراسان رضوی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستیم و تنها باید به این ورزشکاران میدان بدهیم.

وی افزود: در حال حاضر شهاب ابوذریان در تیم ملی زیر ۲۱ سال که به تازگی به مسابقات چین اعزام شد. مرتضی کامل دیگر ملی‌پوش ما می‌باشد که به مسابقات مالزی فرستادیم و  محمد اسکندری نیز داور بین‌المللی ما است که در مسابقات چین، بازی کشورهای صاحب نام را قضاوت کرد. علاوه بر این یک داور سرشناسمان یعنی سعید عرفانی نیز در رده‌های مختلف فعالیت دارد.

 

بیلیارد از نظر شرعی مشکلی ندارد

دوانلو درباره مشکلات این رشته ورزشی خاطرنشان کرد: یک مشکل کلی داریم که بعضی از اشخاص تصور بر این دارند بیلیارد ورزشی مشکل‌دار است و قمار است. ما در حال برگزاری جلسات مختلف هستیم تا این را واقعا نشان دهیم که این ورزش از نظر شرعی مشکلی ندارد و حتی صدا و سیما نیز مسابقات این رشته ورزشی را پخش می‌کند.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد خراسان رضوی ادامه داد: تلاش ما این است تا رشته بولینگ و بیلیارد را توسعه دهیم چرا که استعدادهای بسیار خوبی در این حوزه داریم. در حال حاضر در بولینگ بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خوبی را انجام داده است و انشالله مراکز ورزشی بولینگ در مشهد افزایش پیدا خواهند کرد. در بحث بیلیارد نیز باشگاه‌های مجوز دار ما کاملا شناخته شده هستند و به علاقه‌مندان خدمات می‌دهند.

وی درباره اینکه آیا بانوان هم در این رشته فعالیت دارند گفت: هر رشته ورزشی که در جمهوری اسلامی قانونی است و فدراسیون دارد ما هم از آن تبعیت می‌کنیم. در بولینگ و بیلیارد هم به همین صورت است و حوزه بانوان در تهران و برخی شهرهای دیگر فعالیت خوبی دارند اما در گذشته در مشهد فعالیت چندانی نداشتند.

 

باشگاه بیلیارد مستقل ویژه بانوان نداریم

وی عنوان کرد: زمانی که ریاست هیات را در اختیار گرفتم متاسفانه هیچ خانمی در لیست به عنوان ورزشکار این رشته به من معرفی نشد، اما با تلاشی که داشتیم  کمیته بانوان را تشکیل دادیم که این کمیته در حال حاضر 10 بانوی ورزشکار حرفه‌ای دارد. با این شرایط تلاش می‌کنیم تا مسابقات بیلیارد ویژه بانوان را طی ماه‌های آینده راه‌اندازی نماییم هرچند که ما در مشهد باشگاه بیلیارد مستقل ویژه بانوان نداریم و این مشکل بزرگی برای بانوان ورزشکار به شمار می‌رود.

دوانلو اضافه کرد: ما اعلام آمادگی کردیم تا  مجوز ایجاد باشگاه بولینگ و بیلیارد ویژه بانوان را در اختیار متقاضیان قرار دهیم تا بتوانیم به صورت حرفه‌ای‌تری، ورزش بانوان را در حوزه بولینگ و بیلیارد احیا نماییم.

وی در رابطه به لغو مصوبه اخذ تجاری بودن باشگاه‌های بیلیارد اظهار داشت: این یک کار بسیار بزرگ بود که با هماهنگی شورای شهر مشهد به سرانجام رساندیم و باعث رونق گرفتن باشگاه‌های بیلیارد دارای مجوز و حذف باشگاه‌های زیرزمینی و غیر مجاز شود. در تعاملی که با شورای شهر داشتیم مصوب شد این ورزش هم مانند ورزش‌های دیگر به عنوان یک فعالیت فرهنگی ورزشی به حساب آید.

وی دررابطه با اینکه چند باشگاه بولینگ در مشهد فعال هستند، تاکید کرد: در حال حاضر ۴ باشگاه بزرگ بولینگ در مشهد داریم. دلیل کم بودن این  باشگاه‌ها هزینه‌های احداث آن است چرا که هزینه ساخت فقط یک خط بولینگ برابر است با خرید ۱۰ میز بیلیارد و این کمی برای سرمایه‌گذاری سخت است اما راهکاری آن را برای ایجاد باشگاه‌های بیشتر در حال بررسی داریم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *