کابینه دوازدهم متفاوت از کابینه فعلی است

معاون رییس جمهور دیروز سه شنبه 10 مرداد درباره تکمیل کابینه جدید گفت: لیست در مراحل پایانی است آقای رئیس جمهور همه پیشنهادها را از جریانات سیاسی مختلف و حاضر در صحنه اجتماعی کشور شنیدند. از هر سه فراکسیون مجلس دعوت شد و همه افراد حقیقی و حقوقی پیشنهادها را به رئیس جمهور منعکس کردند. حالا آقای رئیس جمهور در صورت تشخیص با کسان دیگری هم مشورت خواهند کرد. فرایند انتخاب اعضای کابینه انجام می شود. از آنجا که رئیس جمهور به مطالبات مردم متعهد هستند از هماهنگ ترین ها، مناسب ترین ها و بهترین چهره ها دعوت می کنند.

به گفته نوبخت ترکیب کابینه تقریبا مشخص است اما شاید تا آخرین روز جا به جایی صورت گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره کاهش حضور زنان در کابینه دوازدهم نيزاظهار کرد: همکاری با دولت را نباید به وزارتخانه ها محدود کرد. من خودم وزیر نیستم. بنابراین اگر برای همکاری در کابینه و پاسخگویی به مطالبات مردم، زنی وزیر نشده است در جای دیگری از توان مدیریت خانم ها استفاده می شود. مطمئنا خانم ها نقش ارزشمندی در دولت دوازدهم ایفا خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که انتظارات اصلاح طلبان از رئیس جمهور برای حضور در کابینه آینده بیشتر بود یا اصولگرایان، ادامه داد: رئیس جمهور از همه خواستند در اين باره نظر بدهند، حتی از کسانی هم که نخواستند هم نظرشان را دادند. اولویت برای رئیس جمهور آن است که پاسخ مردم را بدهد، چون مورد خطاب مردم است. او به جاي اينکه به بده بستان های سیاسی توجه کند؛ به مردم توجه و نگاه می کند؛ نه اینکه مثلا این فرد چقدر توازن را بین گروه های سیاسی برقرار می کند.

به گفته وي، در مجموع کابینه دوازدهم فراجناحی خواهد بود. البته می دانیم چه کسانی در انتخابات 92 و 96 همراهی داشتند. یک ماتریس چندمتغیره برای آقای رئیس جمهور وجود دارد که با توجه به آنها تصمیم گیری خواهد کرد. آقای روحانی در مقابل مردم مسئول است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *