تحریم‌‌های جدید، نتیجه‌ای نخواهد داشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ملت ایران نتیجه‌ای نخواهد داشت زیرا نظام جهانی این کشور را همراهی نخواهد کرد.

سیدجواد حسینی روز گذشته در دیدار با اعضای انجمن اسلامی معلمان سبزوار افزود: پس از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 این کشورها دیگر علاقه‌ای به تحریم جمهوری اسلامی ندارند و آمریکا در این تحریم‌ها تنها خواهد ماند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برجام نتیجه راهبرد نرم قهرمانانه رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت تدبیر و امید برای شکستن دیوار تحریم‌ها بود، گفت: مهم‌ترین ثمره برجام در کنار سایر ثمراتی که برای ملت ایران داشت، شکسته شدن اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی و تنها شدن آمریکا و بی اثر شدن تحریم‌های آن‌ها است.
وی با اشاره به اینکه برهم زدن برجام از مهمترین شعارهای انتخاباتی دولت جدید آمریکا بوده است، افزود: البته خود آمریکایی‌ها پس از تصویب تحریم‌های جدید اعلام کردند که این تحریم‌ها مرتبط با برجام نیست و در زمینه‌های دیگری تصویب شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: آمریکا با این ادعا اعلام کرد که به برجام پایبند است و تحریم‌های جدید در چهارچوب برجام نیست و قصدی برای برهم زدن آن ندارد، اما جمهوری اسلامی معتقد است که این تحریم‌ها با برجام مغایرت دارد و مسئولان کشور نیز پاسخی قاطع به این تحریم‌ها می دهند.
حسینی افزود: جمهوری اسلامی با توافق هسته‌ای به دنبال افزایش صادرات و واردات محصولات، نوسازی ناوگان هوایی کشور، افزایش تعاملات سیاسی و تبادلات بانکی و غیره بود که این اهداف به نحو مطلوبی به سرانجام رسید.
وی افزود: تاثیرات این توافق بر روی استان خراسان رضوی نیز ملموس است به طوری که سطح تعاملات سیاسی و اقتصادی مسئولان استانی با مسئولان استان‌های کشورهای همجوار افزایش یافته است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *