تبادکان به اندازه سه استان دانش‌آموز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش منطقه تبادکان گفت: تبادکان به تنهایی از سه استان بیشتر دانش‌آموز دارد و در منطقه تبادکان، حدود 720 کد آموزشی داشتیم و این در حالی بود که کد آموزشی مناطق دیگر به ١۵٠ هم نمی‌رسید.

علی ابری اول، روز گذشته در جلسه تجلیل از خبرنگاران که در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش منطقه تبادکان برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: در خصوص اتباع تا سال تحصیلی 94- 95 رسم بر این بوده است که برای ‌ثبت نام، هزینه‌ای از این افراد دریافت می‌شد، که این مبلغ برای مقطع ابتدایی 150 تومان، متوسطه 200 تومان و برای متوسطه دوم مبلغ 250 تومان بود.
وی ادامه داد: مبلغ دریافتی از اتباع بابت ثبت نام، به حساب خزانه واریز می‌شد و 30 درصد از این مبلغ به مدارس باز می‌گشت.

مدیرکل آموزش و پرورش منطقه تبادکان بیان کرد: تبادکان در سال گذشته، حدود 13 هزار اتباع داشت و مبلغی که دریافت می‌کرد 30 میلیارد تومان بود، که با 30 درصدی که به حساب مدرسه باز می‌گشت تبادکان را سر و  سامان می‌دادیم، اما بخشی از آن را صرف پرداخت قبوض مدارس می‌کردیم.

ابری اول تاکید کرد: سال گذشته حکم حکومتی از طرف مقام معظم رهبری به ما ابلاغ شد که طبق آن حکم باید ثبت‌نام اتباع رایگان انجام می‌شد که این فرمان برکات غیر قابل شمارشی داشت.
وی متذکر شد: براساس آن حکم، 17 هزار و 540 دانش‌آموز به طور رسمی در آموزش و پرورش منطقه تبادکان ثبت نام کردند و این یعنی حدود 3 هزار دانش‌آموز به دانش‌آموزان منطقه تبادکان اضافه شد.
مدیرکل آموزش و پرورش منطقه تبادکان عنوان کرد: دستور دیگری که به ما ابلاغ شد مبنی عدم محرومیت از کلاس، اتباعی بود که هیچ نشان هویتی نداشتند، براین اساس،  حدود 3 هزار دانش‌آموز فاقد هویت را نیز سازماندهی کردیم یعنی فرمایش مقام معظم رهبری باعث شد که 6 هزار دانش‌آموز افغان به آموزش و پرورش منطقه تبادکان اضافه شود.
ابری اول یادآور شد: در نهایت 21 هزار دانش‌آموز تبعه افغان در منطقه تبادکان مشغول به تحصیل شدند و فقط مبلغی که به عنوان تهیه کتاب، بیمه حوادث و دیگر مسائل این چنینی از دانش‌آموزان ایرانی دریافت می‌شد، از این افراد هم اخذ شد.
وی اشاره کرد: تبادکان به تنهایی از سه استان بیشتر دانش‌آموز دارد و در منطقه تبادکان، حدود 720 کد آموزشی داشتیم و این در حالی بود که کد آموزشی مناطق دیگر به ١۵٠ هم نمی‌رسید.
مدیرکل آموزش و پرورش منطقه تبادکان اضافه کرد: به کمک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی توانستیم 14 هزار ساعت اضافه کار در هفته ایجاد کنیم که از طریق مشکل کمبود معلم را رفع کنیم.
ابری اول افزود: منطقه تبادکان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و بعضی از دانش‌آموزان ایرانی ١٢-١٣ساله ما هیچ مدرک هویتی ندارند، بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند به راحتی به زبان فارسی صحبت کنند، رفع مسائل و مشکلات این منطقه تنها توسط یک مدیر، امکان پذیر نیست.
وی بیان کرد: همایش بزرگداشت فردوسی برای اولین بار، در سطح دانش‌آموزان دوره ابتدایی برگزار شد، آثار نقاشی و مکتوب دانش‌آموزان ١۵ روز متوالی در زیرزمین آرامگاه فردوسی به نمایش درآمد، و این مسئله مهمی بود چرا که هیچ اثری بیشتر از ٢۴ساعت در آن محیط اجازه نمایش نداشت، برنامه‌ریزی‌های ما به نحوی است که سال آینده همایش بزرگداشت فردوسی را در سطح کشور، برگزار کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *