عده‌ای به دنبال سیاه‌نمایی علیه دولت هستند

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: برخی افراد پس از انتخابات، با طرح مسائل واهی در پی سیاه نمایی و تبلیغ علیه دولت هستند.

احمد برادران روز یکشنبه در دیدار با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش روداب و مرکزی سبزوار افزود: مردم با رای به گفتمان «تدبیر و امید» ثابت کردند که سیاه‌نمایی‌های عده‌ای تاثیر در رای و اراده آنان ندارد.
وی با اشاره به اهمیت نقش دهیاران در توسعه پایدار روستاها اظهار کرد: دهیاران باید ظرفیت روستاها را شناسایی و با تکیه بر آن نسبت توسعه روستا اقدام کنند.
وی با بیان اینکه روستاها از منابع سرشار خدادادی برخوردارند گفت: تکیه بر منابع داخلی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که در رونق اشتغال روستا مهم است.
فرماندار ویژه سبزوار افزود: رکن مهم اشتغال در مناطق روستایی کشاورزی است که این رکن نیز وابسته به آب است.
وی بابیان اینکه 75 درصد از آب استحصالی از منابع در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: حدود 2 هزار و 440 هکتار از اراضی کشاورزی سبزوار زیرپوشش طرح آبیاری تحت فشار و کم فشار قرار دارد.
وی با بیان اینکه حدود 85 درصد تسهیلات اجرای آبیاری تحت فشار و کم فشار توسط دولت و 15 درصد توسط کشاورزان پرداخت می‌شود، گفت: امسال نیز سه هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش طرح‌های مزبور قرار می‌گیرد. سه طرح به صورت آزمایشی در روستای ابارش با ظرفیت گردشگری، در روستای پرجمعیت شامکان با قابلیت کشاورزی و در روستای علی‌آباد در حاشیه جاده سبزوار- بردسکن اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: در مرحله نخست مطالعات این طرح‌ها برای هر روستا 150 میلیون ریال اختصاص یافت و سه کمیته راهبردی و مشاوره با محوریت دانشگاه حکیم سبزواری و کمیته نظارت با محوریت فرمانداری و دهیاران روستاها به عنوان کارفرما تشکیل شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *