ورود دانشجوی دودی ممنوع!

معاون آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه فردوسی از پیاده‌سازی طرحی با عنوان «دانشگاه عاری از دخانیات» طی تابستان سال جاری در این دانشگاه خبر داد.

دکتر حسین کارشکی با بیان اینکه طرح «دانشگاه عاری از دخانیات» با مشارکت مرکز مشاوره دانشگاه فردوسی و تمام مسئولان دانشگاه درحال اجرا است تا این معضل را به حداقل برسانند، عنوان کرد: این برنامه در حال عملیاتی شدن است و بر روی آن مطالعات علمی صورت گرفته و وارد فاز اجرایی شده است که در تابستان سال جاری زمینه اجرایی آن فراهم می‌گردد تا این برنامه در دانشگاه پیاده شود.

وی تصریح کرد: اجرای طرح «دانشگاه عاری از دخانیات»  به معنای ریشه کنی این معضل نیست بلکه به معنای آغاز اقدامات برای مبارزه با آن در دانشگاه است.

عضو هیات علمی روان شناسی تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به دلایل گرایش جوانان به مصرف دخانیات، بیان کرد: اغلب جوانان به دلایل سرگرمی، مشکلات  شخصی و خانوادگی و الگو گرفتن از دیگران، به مصرف دخانیات روی می‌آورند تا از مشکلات رهایی یابند وازطرفی نیز ممکن است دوستانشان زمینه را برای آنان فراهم کنند؛  یکی از عوامل دیگر در دسترس بودن  دخانیات است که میزان مصرف آن را افزایش می‌دهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *