بازرسی از خودروهای CNG با عمر 6 سال

مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مخازن CNG که بیش از 6 سال عمر دارد، باید به مراکز تست مراجعه کنند تا از خطر انفجار جلوگیری شود.

مهدی سالیانی با اشاره به آغاز بازرسی سطح یک خودرو‌ها در سطح استان اظهار کرد: بازرسی سطح یک شامل بازرسی چشمی می‌شود که برای خودرو‌هایی است که عمر مخزن CNG آن‌ها کمتر از 6 سال است.

وی ادامه داد: اگر عمر مخزن CNG خودرویی بیش از 6 سال باشد، طبق قانون مراکز معاینه فنی نمی‌توانند بازدید سطح یک را انجام دهند و باید مستقیما خودرو را بدون دریافت وجه به مراکز تست مخزن که تست‌های هیدرواستاتیک و آلتراسونیک انجام می‌دهند، ارجاع دهند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه 30 مرکز معاینه فنی در استان وجود دارند، عنوان کرد: 5 مرکز در مشهد و 25 مرکز در شهرستان‌ها مستقر است که نزدیک به 45 خط معاینه فنی، خدمات ارائه می‌کنند.

وی درخصوص مصوبات کارگروه CNG استان بیان کرد: در کارگروه CNG استان مصوب شده 6 مرکز در شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان و کاشمر بابت تست‌های هیدرواستاتیک و آلتراسونیک احداث شود.

سالیانی افزود: اقدامات لازم در مشهد انجام شده و انجام این تست‌ها روی تاکسی‌ها آغاز شده است. ستاد‌های معاینه فنی باید به مراکز تست سطح یک مجهز شوند که ازجمله الزامات آن تخصیص فضای 75 متری به مرکز تست سطح یک است. پیش‌بینی می‌شود تست‌های هیدرواستاتیک و آلتراسونیک با توجه به زیرساخت‌های موجود و شرایط تا پایان موعد مقرر یعنی آذر ماه بر روی تمام خودرو‌ها انجام شود.

مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی در خصوص سامانه سینفا اظهار کرد: این یک سامانه یک‌پارچه معاینه فنی خودرو‌ها است که از زمان ورود خودرو به ستاد معاینه فنی پلاک‌خوان مستقر شده در ستاد، پلاک آن را می‌خواند و اطلاعات خودرو مانند صاحب آن و زمان دقیق آخرین معاینه فنی آن را بلافاصله از ناجا دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: تمام دوربین‌های پلاک‌خوان سطح شهر می‌توانند با این سامانه ارتباط برقرار کنند. احتمالا امسال این برنامه در سطح کشور عملی ‌می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *