اختلاس ٨ میلیاردی از یک بانک دولتی در مشهد

بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2مشهد گفت:کارمند با سابقه یکی از بانک‌های مشهد با پرونده‌سازی صوری مبلغ هنگفتی به جیب زد.

قاضی روح‌ا… بهاری بازپرس شعبۀ ٢٠٩ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ دو مشهد گفت: متهم این پرونده با سوء‌استفاده از موقعیت شغلی‌اش اقدام به اختلاس ازطریق پرداخت تسهیلات صوری و واریز به حساب غیر (فاقد پروندۀ فیزیکی) و افتتاح حساب (فاقد پروندۀ فیزیکی) نموده که در اغلب این اسناد امضای مشکوک، جعل عنوان، و تغییر مشخصات و اطلاعات مشتریان و دارندگان حساب نزد آن بانک دیده می‌شود.

وی افزود: طبق اسناد صادره از‌سوی سرپرستی بانک مورد‌نظر مشخص شد که متهم دارای یک واحد صنفی رستوران و املاک متعددی در شهر مشهد و دیگر‌شهرستان‌های خراسان‌رضوی است که در‌حال بررسی مدارک این املاک هستیم.

بازپرس شعبۀ ٢٠٩ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ دو مشهد تصریح کرد: بررسی مدارک مالی متهم نیز نشان می‌دهد که او با استفاده از روش پرداخت تسهیلات صوری به افراد غیرحقیقی و غیرحقوقی بیش از ٨٠ میلیارد ریال از این بانک دولتی اختلاس کرده است که تحقیقات مأموران ادارۀ مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی خراسان رضوی از این مرد ۴۵ ساله ادامه دارد.

بهاری گفت: علاوه‌بر‌این طی صدور احضاریه‌ای از‌سوی این شعبۀ بازپرسی به ده‌ها نفر از وام‌گیرندگان که تسهیلات به نام آنان ثبت شده اعلام کردیم تا این افراد به‌عنوان فرد مطلع در دادسرا حاضرشوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *