اجرای نمایش آئینی آهوی دشت شیر احمد در سبزوار

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و در آستانه سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) نمایش آئینی «آهوی دشت شیر احمد» در اقامتگاه بومگردی «ننه کلو بابا کلو» روستای طبس شهرستان سبزوار اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به خبرنگاران گفت: نمایش «آهوی دشت شیراحمد» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل طبسی و نقش آفرینی فرشته حلاجیان، ابوالفضل طبسی و حامد دهدار و با اجرای موسیقی مقامی امید اصغری و عباس عباسی در مدت 30 دقیقه اجرا می‌شود.

محمد علی آبادی اظهار کرد: این نمایش با همکاری ادارات محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دفتر مطالعات هنرهای آئینی سنتی و کانون فرهنگی هنری مساجد سبزوار تولید شده است.

نویسنده و کارگردان این نمایش نیز گفت: این نمایش آئینی با محوریت محیط زیست به مناسبت وقایع ناگواری که در پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار رخ داد، تولید شده است.

ابوالفضل طبسی افزود: نمایش آئینی آهوی دشت شیر احمد با کوبه‌های دهل که خود حکایت از اتفاق ناگوار است آغاز می‌شود و روایت نمایش با یک بازی محلی محیط زیستی با نام کوک کوک (کبک بازی) و با موسیقی سنتی که مقام‌هایی مفهومی را می‌نوازند، انجام می‌شود. در ادامه این نمایش تماشاگران هم جزو بازیگران قرار می‌گیرند و در طول داستان وارد بازی می‌شوند.

وی گفت: در این نمایش همچنین به محیط بان شهید حسین صادقی که در دشت شیر احمد و در مبارزه با اشرار و شکارچیان به شهادت رسیده اشاره شده است. نامگذاری سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) به روز محیط بان از سوژه های این نمایش است و در آن شخصیت والای ثامن الحجج (ع) مورد توجه قرار گرفته است.

پناهگاه حیات وحش شیراحمد با 23 هزار هکتار وسعت در 15 کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
1085 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *