بهره برداری از دو پروژه درمانی در کاشمر

با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فرماندار و جمعی از مسئولان کاشمر دو پروژه درمانی در حوزه بهداشت و درمان کاشمر افتتاح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر از راه اندازی اولین مرکز بخش دیالیز بخش خصوصی در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کاشمر خبر داد.

جواد یزدانی با بیان اینکه مرکز دیالیز سوم شعبان بخش خصوصی با اعتبار یک میلیارد تومان راه اندازی شده، افزود: این مرکز فعالیت خود را با سه دستگاه دیالیز آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه مدت‌ها بود به دنبال ایجاد فضایی در حوزه بخش خصوصی بودیم، گفت: این مرکز نه تنها مشکلات بخش دیالیز بیمارستان شهید مدرس را کمتر می‌کند بلکه خدمات جدیدتری را ارائه خواهد داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اعلام اینکه با راه اندازی این مرکز اشتغال جدیدی در حوزه سلامت ایجاد شده که برخی از همکاران بیکار در این بخش ها فعالیت خواهند کرد، افزود: امیدواریم این مرکز بتواند خدمات قابل توجهی در شأن مردم ارائه دهد.

یزدانی با بیان اینکه سیاست های مرکز بهداشت و درمان کاشمر پیرو سیاست های دولت است، تقویت بخش های خصوصی، توسعه اشتغال زایی و فراهم کردن امکانات برای شهرستان را از جمله این سیاست ها دانست و اظهار کرد: خدماتی که در این مرکز ارائه می شود کاملا رایگان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به اینکه اکنون در بیمارستان شهید مدرس 22 تخت دیالیز فعال هستند که با این تعداد به 25 تخت افزایش می یابد، عنوان کرد: هز چند این تعداد تخت نیازهای فعلی ما را مرتفع می کند اما با توجه به شیوع بیماری‌های کلیوی باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری در سال‌های آینده برای توسعه این بخش‌ها صورت گیرد.

وی با تاکید بر شهروندان برای پیشگیری و کنترل مداوم بیماری قند و فشارخون اظهار کرد: اگر بتوانیم این پیشگیری‌ها را گسترش دهیم در آینده نیاز کمتری به توسعه این بخش‌ها خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه اکنون به 110 بیمار دیالیزی در سه شیفت خدمات ارائه می‌شود، از راه اندازی بخش رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهید مدرس خبر داد و گفت: به رغم اینکه یکی از دغدغه‌های ما در حوزه خدمت‌رسانی موضوع رادیولوژی و تصویربرداری بود به طوریکه دستگاه‌های گذشته فرسوده و از وضوح و کیفیت لازم برخوردار نبود اما امروز شاهد افتتاح بخش رادیولوژی دیجیتال هستیم.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه در راستای طرح تحول سلامت از طریق وزارت بهداشت و هیئت امناء تحویل شبکه بهداشت و درمان کاشمر گردیده است، اظهار کرد: با راه اندازی این دستگاه نه تنها پزشکان تشخیص های بهتری را در زمینه بیماری خواهند داد بلکه به جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر از خلیل آباد، بردسکن، کاشمر و فیض آباد خدمات رسانی خواهیم کرد.

یزدانی با اعلام اینکه این دستگاه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال اعتبار تامین شده است، به کمبودهای حوزه درمان اشاره کرد و گفت: مهمترین نیاز ضروری راه اندازی ام اری ای و سی تی اسکن در شهرستان است.

وی در ادامه به وضعیت بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید مدرس اشاره کرد و افزود: این مرکز اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی و در مرحله تامین تجهیزات سرمایه ای است.امیدواریم با راه اندازی این مرکز تا هفته دولت امسال بسیاری از مشکلات بیماران سرطانی مرتفع شود.

یزدانی با اشاره به کمک 7 میلیارد تومانی خیرین در 4 سال گذشته به حوزه سلامت شهرستان از ارتقاء بیمارستان شهید مدرس و حضرت ابالفضل(ع) به درجه یک خبر داد و گفت: این ناشی از انسجام، همکاری، همفکری و همدلی مجموعه پرسنلی شهرستان است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *