بانک‌ها از کارآفرینان حمایت کنند

استاندار خراسان رضوی گفت: نسبت مصارف به منابع و همچنین میزان پرداخت تسهیلات بانک‌ها در سال 95، قابل قبول بوده است و این روند در سال جاری باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

علی رضا رشیدیان در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان در سال جاری، افزود: حمایت موثر بانک‌های استان از کارآفرینان در راستای ارتقا تولید و رونق اشتغال ضروری است و باید در روند پرداخت سرمایه ثابت به واحدهای متقاضی واجد شرایط، تسهیل شود چرا که با این نوع تسهیلات اشتغال جدید ایجاد می‌شود و سرمایه در گردش صرفا روند موجود را استمرار و توسعه می‌بخشد.
استاندار خراسان رضوی از بانک‌های استان خواست تا از تمام ظرفیت‌های قانونی و اختیارات خود برای حمایت از تولید و رونق اشتغال استفاده کنند.
رشیدیان تاکید کرد: جذب سهمیه‌های اختصاص یافته به استان در قالب‌های گوناگون از جمله تسهیلات صندوق توسعه ی ملی برای اجرای طرح‌های اقتصادی در روستاها، تسهیل در روند نقل و انتقال ارز به منظور رونق صادرات، اعطا ضمانت نامه برای صدور خدمات فنی و مهندسی با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه استان در این حوزه، از جمله مواردی است که باید در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال شود.
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با اشاره به مشکلاتی که در تودیع وثائق نزد برخی بانک‌های استان به وجود آمده، تاکید کرد: در این خصوص چاره اندیشی و در چارچوب قوانین بانکی عمل شود.
وی روند پرداخت تسهیلات ازدواج در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: باید در سال جاری این مهم با سرعت بیشتری پیگیری شود.
استاندار خراسان رضوی به موضوع معوقات بانکی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: ضرورت دارد کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط، ایجاد شود و با افرادی که عمدا در باز پرداخت تسهیلات تعلل میکنند مطابق قانون برخورد و در عین حال، در مواجهه با آن دسته از دریافت کنندگان تسهیلات که شرایط حاکم بر بازار آن‌ها را زمین گیر کرده در چارچوب ضوابط عمل شود.
رشیدیان موضوع اشتغال را یکی از مهمترین اولویت‌های سال جاری برشمرد و گفت: در همین راستا به کارگیری جوانان فارغ التحصیل با جدیت دنبال می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *