افتتاح از مرکز آموزشی و پژوهشی مراقبت‌های اولیه بهداشتی تا یک‌ماه دیگر

استاندار خراسان طی سخنانی در حاشیه بازدید از بزرگترین مرکز آموزشی و پژوهشی مراقبت‌های اولیه بهداشتی کشور گفت: این مرکز که تا یک ماه آینده در مشهد به بهره برداری می رسد، قابلیت ارائه خدمات در سطح بین المللی را دارد.
علیرضا رشیدیان افزود: مشهد قطب دانشگاهی شمال شرق کشور است و این شهر مقدس که پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ معرفی شده از ابعاد مختلف در سطح بین المللی قابل توجه است.
وی بیان کرد: وجود چنین مرکزی برای ارائه خدمات بین المللی در حوزه سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از ضروریات بود که با همت رییس این دانشگاه و حمایت های وزیر بهداشت و درمان در مدت زمان کوتاهی محقق شد.
وی ادامه داد: مرکز آموزشی و پژوهشی مراقبت های اولیه بهداشتی مشهد از نظر فنی، طراحی و اجرا در سطح پیشرفته و مجهز در مدت حدود ۱.۵ سال ساخته شده است. باعث افتخار است که در دولت یازدهم یک هزار و ۸۸۱ پروژه بهداشتی و درمانی در این استان، جدا از تخت‌های بیمارستانی، به بهره برداری رسیده است.
رشیدیان افزود: این پروژه ها در حوزه های مختلف نظیر خانه سلامت، پایگاه سلامت، خانه بهداشت، مراکز اقامتی برای پزشکان و کادردرمانی و آزمایشگاه‌ها ایجاد شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جریان بازدید استاندار خراسان رضوی از مرکز مذکور گفت: این مرکز درفضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و در زیربنایی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع احداث می‌شود.
دکتر مصطفی مهرابی بهار افزود: بزرگترین مرکز آموزشی و پژوهشی مراقبت های اولیه بهداشتی کشور که در بلوار خاقانی مشهد واقع شده هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد برخوردار است .
وی خاطر نشان کرد: این مرکز که عملیات اجرایی آن از سال ۹۵ آغاز شد با تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مدت کوتاهی احداث و تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد. برای ساخت بزرگترین مرکز آموزشی و پژوهشی مراقبت های اولیه بهداشتی کشور که چند منظور بوده و کاربردهای مختلف آموزشی، پژوهشی و رفاهی دارد، بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *