ایجاد “معاونت رئیس جمهور در امور اهل سنت”

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: حداقل انتظار ما از دولت دوم آقای روحانی این است که معاونت ریاست جمهور در امور اهل سنت را تشکیل دهند.

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه اهل سنت در ایران مشکلاتی دارند که قابل کتمان نیست، اظهار کرد: این مشکلات وجود دارد و نادیده گرفتن آن‌ها و پاک کردن صورت مسئله کمکی به حل مسئله نمی‌کند.

این عضو فراکسیون امید افزود: حداقل انتظار ما از دولت دوم آقای روحانی این است که معاونت ریاست جمهور در امور اهل سنت را تشکیل دهند و یک فرد شاخص، باسابقه و خوش نام از اهل سنت برای این معاونت در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین اگر دکتر روحانی در توان خود و فضای مجلس نمی‌بیند که وزیر اهل تسنن معرفی کند این موضوع را با نمایندگان و فراکسیون اهل سنت مجلس صادقانه مطرح کند تا به مردم منتقل کنیم، مردمی که بالاترین رای را به آقای روحانی داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین رای به آقای روحانی را دو استان سنی‌نشین کردستان، سیستان و بلوچستان و در خراسان رضوی مردم شهرستان تایباد که بالاترین میزان جمعیت اهل سنت در این استان به تناسب جمعیت و درصد را دارند داده‌اند.

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رییس جمهور باید پای سوگندش به جمعیت اهل سنت و میلیون‌ها جمعیتی که با صداقت، شرافت و کمال شجاعت در کنار دولت روحانی و فکر ایشان ایستاده‌اند، بایستد و به مطالباتشان پاسخ مثبت دهد و امیدواریم در دولت دوازدهم شرایط بهتر شود.

این عضو فراکسیون امید در مورد نادیده گرفتن زنان در کابینه دولت دوازدهم گفت: کسی نمی‌تواند 50 درصد جمعیت کشور را نادیده بگیرد، نه توان این افراد، نه جایگاه و نه تخصص زنان جامعه ما قابل نادیده گرفتن است و این ظلمی است که اتفاق افتاده و نقصی جدی برای کابینه است که از وزیر زن استفاده نکرده است.

رحیمی جهان آبادی خاطرنشان کرد: زنان شایسته‌ای در جامعه ما وجود دارد که برای هر پستی از استانداری تا وزارت توانا هستند، نباید این دیدگاه بسته و تصویر منفی از خود را در جهان و ذهن فرزندانمان ترسیم کنیم، چراکه شایسته نظام ما نیست و زنان زیادی هستند که می توانند بهتر از مردان خدمت رسانی کنند و نباید 50 درصد جامعه را نادیده گرفت.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به وزرا و  مدیرانی در دولت یازدهم که نه تنها همفکر دولت نبودند بلکه تفکری مخالف دولت داشتند، اظهار کرد: کابینه یازدهم در زمان مجلس نهم معرفی و رای گرفته شد و شاید روحانی چاره ای نداشت تا افرادی را که حتی مطلوب ایشان نبود به مجلس معرفی کند تا بتوانند رای کسب کنند.

رحیمی جهان آبادی سن بالا و تخصصی نبودن برخی وزرا را از دیگر مشکلات کابینه دولت اول آقای روحانی برشمرد و گفت: کابینه دولت یازدهم خلاقیت و انرژی لازم را در بعضی حوزه‌ها نداشت که باید این مشکل در کابینه دولت دوازدهم برطرف شود.

وی با تاکید بر این که می‌بایست تعامل دولت با مجلس افزایش پیدا کند، گفت: متاسفانه برخی مدیران دولت قبلی آقای روحانی در سطوح مختلف نه تنها اعتقاد و توانایی تعامل نداشتند بلکه برخی مدیران در سطوح مختلف عامدانه علیه نمایندگان جبهه می گرفتند و باعث تضعیف نمایندگان در مناطق می‌شدند و این را رسالتی برای خود تلقی می کردند.

رحیمی جهان آبادی گفت: خوشبختانه مجلس دهم مجلسی پویاتر، تخصصی تر و همراه‌تر با تفکر دولت است و شرایط به گونه‌ای است که دولت می‌بایست بیشتر به مسائل داخلی بپردازد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *