جهاد کشاورزی نیشابور

معارفه‌ی اعضای هیئت مدیره و بازرسین اتحادیه‌های سه‌گانه

جلسه معارفه ی اعضای هیات مدیره وبازرسین اتحادیه های سه گانه صنفی بخش کشاورزی نیشابور با حضور معاون سازمان ومدیر جهادکشاورزی، رئیس ومعاون اداره تعاون روستایی، دبیر اجرایی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان در سالن جلسات این مدیریت برگزار شد.

کشاورزی سخت تر از دیروز، آسان تر از فردا

به گزارش خبرنگار «صبح‌امروز» در نیشابور، علی مبارکی معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی در جمع اعضای هیات مدیره و بازرسین اتحادیه های صنفی دام، زراعت و باغبانی گفت: انتخابات اعضای اتاق اصناف کشاورزی شهرستان در اسرع وقت از بین اتحادیه های سه گانه انجام خواهد پذیرفت، و امیدواریم با خرد جمعی، ارکان اصلی این تشکل با حضور افرادی پیگیر و با توزیع عادلانه و مشارکتی از سه اتحادیه مذکور تشکیل گردد.

وی با اشاره به این نکته که شهرستان نیشابور از شهرستانهای پیشرو در امر تشکیل اتاق اصناف بخش کشاورزی در استان هست افزود: مشکلات عدیده ی فعالان بخش کشاورزی باید از طریق اتاق اصناف کشاورزی احصاء و پیگیری شود.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور اذعان داشت: شرایط کشاورزی ما نسبت به گذشته سخت تر و نسبت به آینده ساده تر خواهد بود.

وی در تکمیل این جمله افزود: شرایط اقلیمی و بحرانهایی مانند آب، خاک و …. تولید محصولات کشاورزی را در شرایط فعلی سخت تر کرده است و فقط کسانی که با استفاده از دانش فنی روز بتوانند این امر مهم را انجام دهند قدرت رقابت در عرصه امروز و فردا را خواهند داشت.

کمال شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی ضمن تاکید به تمهیدات لازم برای استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی وبا اشاره به مفاد قانون نظام صنفی کشور گفت: طبق ماده 35 قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مواد 3،4،5و27 آیین نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان تشکیل می شود.

وی اقدامات لازم برای برگزاری هیات رئیسه و بازرسی اتاق اصناف کشاورزی شهرستان مطابق با اساسنامه و دستورالعملهای ابلاغی را ضروری و لازم‌الاجرا دانست.

شفیعی حضور اعضای اتحادیه های مختلف بخش کشاورزی را در بدنه اتاق اصناف بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: هویت بخشی به شاغلین و مشاغل کشاورزی، ارتقای جایگاه حرفه ای، دفاع و پیگیری حقوق و مطالبات قانونی صنف کشاورزی، ارتقاء سطح دانش، دخالت در تصمیم گیری ها،همکاری با جهادکشاورزی و سایر ادارات،آگاهی و مهارت تولیدکنندگان،افزایش بهره وری در کشاورزی و ترویج شیوه های نوین کشاورزی قسمتی از اهداف و فعالیت های این تشکل می باشد.

🔰 مسعود میرادی: روزنامه‌نگار

image_print