بخشداری سرولایت «نیشابور»

افتتاح و بهره‌برداری ۱۵ پروژه عمرانی و ۱۱۵ پروژه دولتی در سرولایت

بخشدار سرولایت از افتتاح و بهره برداری  ۱۵طرح و پروژه عمرانی، کشاورزی، خدماتی با اعتباری بالغ بر۲۹۰میلیارد ریال و ۱۰۰ طرح اشتغال زایی به همراه ۱۱۵پروژه دولتی و طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر  ۴۳۰ میلیارد ریال بنیاد برکت در طول دهه فجر در بخش سرولایت خبر داد.

 

افتتاح و بهره‌برداری ۱۵ پروژه عمرانی و ۱۱۵ پروژه دولتی در سرولایت

به گزارش خبرنگار «صبح امروز» در نیشابور، باقر صدیقی با اشاره به اینکه یکصد پروژه اشتغال‌زایی بخش خصوصی از ابتدای سال جاری با حمایت و پرداخت تسهیلات بنیاد برکت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهارداشت: این پروژه‌ها در روستاهای سطح بخش، شامل کارگاه‌های تولیدی لبنیات، محصولات سراجی، جوشکاری ادوات کشاورزی، فروشندگی موادغذایی، زنبورداری، تولید قارچ، فرآوری و تولید رشته آش، تولید زغال و… انجام شده، وی افزود: در مجموع به ۱۰۰نفر با میزان رقم بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

 

نماینده عالی دولت در سرولایت در خصوص پروژه های دولتی و مردمی قابل اجرا. اذعان کرد: بهره‌برداری از فاز نخست بهسازی و آسفالت راه روستایی خایسک، احداث خانه عالم و یک واحد مسکونی روستایی مددجوی کمیته امداد در عبداله گیو، بهره برداری ایستگاه پمپاژ و شبکه برق فشار متوسط و اجرای خط انتقال آبرسانی روستای بشکن- آق قایه به طول ۱۳۰۰ متر از برنامه‌های ایام دهه‌فجر امسال می باشد.

وی تصریح کرد: ‌همچنین تجهیز و راه اندازی هنرستان شهید شوشتری، تبدیل و تقویت شبکه برق فشار ضعیف روستاهای ساقی بیگ،آق قایه،کوه سخت و برزنون، جدول گذاری و سنگ فرش و آسفالت معابر برزنون، توسعه فضای آموزشی کلیدر، توسعه فضای اداری پلیس راه ازجمله برنامه های قابل افتتاح می باشد.

 

باقر صدیقی ادامه داد: در این ایام پروژه‌های بخش کشاورزی شامل بهره برداری از طرح آبیاری قطره ای و کم‌فشار اراضی سد روستای ینگجه با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال از دیگر پروژه ها و طرح ها می باشد.

 

رئیس ستاد گرامی داشت دهه فجر سرولایت با بیان اینکه بیش از ۱۵ برنامه فرهنگی در این ایام برگزار خواهد شد تصریح کرد: جشن انقلاب و مبعث نبی مکرم اسلام در روستاهای سطح بخش را خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه در ۱۲ بهمن لحظه تاریخی ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی در روستای طالبی، خاطرنشان کرد: عطرافشانی گلزارشهیدان و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری محفل انس با قرآن در زادگاه شهید شوشتری، برگزاری گفتمان دینی و نشست بصیرتی ، مسابقات ورزشی بومی و محلی، تنها بخشی از برنامه‌های فرهنگی در ایام پیروزی انقلاب است.

 

بخشدار سرولایت گفت: در جشن دهه‌ فجر امسال نگاه ویژه‌ای به نوجوانان و بانوان شده است از این رو نمایشگاه هنرهای دستی دانش‌آموزان و نمایشگاه دستاوردهای بانوان روستایی در بخش سرولایت برپا خواهد شد.

 

وی در انتها گفت: نورافشانی و اجرای بانگ تکبیر الله اکبر در مساجد روستاهای سطح بخش در شب پیروزی انقلاب و راهپیمایی پرشور مردم سرولایت در روز ۲۲ بهمن در چندین نقطه و سطح بخش پایان بخش مراسم دهه‌فجر امسال خواهد بود.

image_print