مراقبت های قبل از عمل رینوپلاستی

دکتر حسین پایدار اردکانی

متخصص جراحـــی گوش،گلــو و بینـــی
و زیبایـــی بینــــی و صــــورت

پزشک شما برای مراقبت های قبل از عمل رینوپلاستی مانند هر عمل جراحی که همراه با بیهوشیست آزمایشات مربوط به انعقاد خون و گروه خونی را برای شما درخواست می کند. در بیماران بالای 40سال آزمایشاتی از قبیل نوار قلب ، قند خون و کارکرد کلیوی نیز به آزمایشات معمولی اضافه خواهد شد .عکسهای فتوگرافی قبل از عمل بسیار مهم هستند و علاوه بر اینکه به پزشک شما کمک می کند که تا قبل از شروع عمل جراحی آنالیز کامل از ایرادات و برنامه های مورد نیاز عمل شما را داشته باشد، در حین عمل و بعد از آن نیز کمک کننده است . با توجه به تغییر حالت صورت و بینی هنگام بیهوشی این عکسها به پزشک کمک می کند ، آناتومی داخلی بینی را همواره در جلوی چشم خود داشته باشد و پس از عمل هم پزشک و هم بیمار با توجه به عکس های قبل از عمل می توانند روی تغییرات ایجاد شده بینی قضاوت صحیح داشته باشند. بهتر است یک هفته قبل از انجام جراحی بیمار مصرف دخانیات و الکل را قطع کند و حداقل تا یک ماه پس از عمل این روند را ادامه دهد زیرا دخانیات و الکل باعث تاخیر در بهبود زخم جراحی و بدجور جوش خوردن زخم ها خواهد شد و در نتیجه ی نهایی بینی شما تاثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این باعث دیرتر از بین رفتن ورم های بینی خواهد شد.
مصرف هرگونه دارو و ابتلا به هرگونه بیماری باید به اطلاع پزشک برسد .
مصرف بعضی داروها مثل مصرف آسپرین و وارفارین باعث عدم انعقاد خون و در نتیجه خونریزی های شدید و گاه غیر قابل کنترل و در نتیجه عوارض شدید خواهد شد. آسپرین را یک هفته قبل از عمل با نظر پزشک مربوطه باید قطع نموده و وارفارین نیز بایدطبق یک برنامه ریزی در بیمارستان قطع شود و با هپارین جایگزین شود.
داروهای دیابتی باید تبدیل به انسولین شوند.داروهای فشار خون و اعصاب با توجه به تاثیر گذاری روی داروهای بیهوشی باید به اطلاع متخصص بیهوشی برسند. دیابت کنترل نشده باعث عدم بهبودی در جوش خوردن زخم ها می شود. بنابراین در افراد دیابتی باید قند خون از نظر ایمن بودن برای جراحی به زیر 200 کاهش داده شود.در برنامه ریزی های طولانی مدت کاهش وزن نیز در بهبود عملکرد بیمار پس از جراحی موثر خواهد بود.
باید دو ساعت قبل از جراحی دوش گرفته شود ، پوست صورت قبل از استحمام در صورت نیاز شیو شود. در بانوان از هرگونه مواد آرایشی روی صورت پرهیز شود.
از 8 ساعت قبل از جراحی مصرف غذا ها و آشامیدنی ها متوقف شود و 4 ساعت قبل از عمل آب نیز مصرف نشود. سعی کنید با حداقل استرس در اتاق عمل حضور یابید و اگر اضطراب کنترل نشده دارید طبق نظر پزشک شب قبل از عمل از داروهای آرامبخش استفاده نمایید .

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *