برگزاری مسابقه ساجدان عاشق

به گزارش روزنامه صبح امروز و به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز حجت الاسلام « امرالله سبحانی‌نیا » روز یکشنبه (17 مرداد) در مراسم رونمایی از پوستر مسابقه ساجدان عاشق که با هدف آشنایی با مردان و زنان عاشورایی در اداره کل ارشاد استان برگزار شد؛ با بیان اینکه افشاگری های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) موجب شد که کربلا در کربلا نماند و دشمنان رسوا شوند؛ گفت: خبرنگاری هنری است که اگر در جهت پیشبرد اهداف اسلامی قرار گیرد نقش موثری در ترویج دین اسلام خواهد داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به ویژگی های برنامه های ستاد اقامه نماز بیان کرد: ستاد اقامه نماز تلاش می کند برنامه های خود را در راستای توسعه فرهنگ نماز در محیط خانواده و سیستم اجرا کنید یعنی فردی که نماز می خواند، نماز او موجب حاکم شدن معنویت و اخلاق در محیط خانواده می شود، همچنین فرد نماز خوان علاوه بر داشتن اخلاق خوب در خانواده ، رفتار خوبی در اداره داشته باشد.

وی با بیان اینکه خروجی فعالیت های نماز باید با شلوغی مساجد همراه باشد؛ تصریح کرد: برنامه های ستاد اقامه نماز استان دارای سه ویژگی بر اساس نیاز باشد، نوآوری داشته باشد و شیوه ارائه آن جذاب باشد، طراحی شده است.

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به مسابقه ساجدان عاشق بیان کرد: جامعه ما جزو عاشقان امام حسین (ع) هستند اما نسبت به معارف امام حسین (ع) آگاهی کمتری دارند لذا در قالب این مسابقه مردم با سبک زندگی و شخصیت های عاشورایی بیشتر آشنا می شوند.وی با بیان اینکه این مسابقه بر اساس نیاز جامعه طراحی شده است از اینرو تلاش شده به کار خود محوریت دهیم؛ افزود: ما در قالب مسابقه ساجدان عاشق می خواهیم مسئله قرآن، نماز و ولایت محوری در زندگی امام حسین (ع) تبیین کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی بیان کرد: در قالب این مسابقه در فضای مجازی هر روز یک شخصیت به صورت مکتوب معرفی و پرسش سوال و فایل صوتی منتشر و اطلاع رسانی می شود و درپایان محرم به ۷۲ نفر از شرکت کنندگان که حداقل در ۱۰ مسابقه شرکت کرده باشند هدایایی تقدبم می شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه های ستاد اقامه نماز استان برای ترویج و تبلیغ نماز گفت: پویش همگانی «گفتار همراه عمل زیباست» را از ابتدای سال راه اندازی کرده ایم که در قالب این پویش ۴۰ رفتار اجتماعی شناسایی شده است؛ همچنین پویش همگانی «یک کار خوب را تمرین کنیم» تفسیر آیات قرانی کتب درسی دانش آموزان از دیگر برنامه های این ستاد است.

حجت الاسلام سبحانی نیا بیان کرد: با همکاری راه آهن «برنامه فرهنگی راه روشن» با هدف شنایی زائران با آداب زیارت و جایگاه زیارت از مبدا تا مقصد صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ما با همکاری آموزش پرورش در دوران کرونا بیش از ۱۰۰ پیام آموزشی 100 ثانیه را تولید کردیم و اکنون هر اداره ای که آموزش مجازی در خصوص نماز داشته باشد ما 30 پیام آموزشی 100 ثانیه ای ارائه می کنیم که در 30 روز به پرسنل خود منتقل کند و همه پیام های آموزشی در شبکه شاد منتشر می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: ما هر ساله به حدود ۸۰ اداره کل و سازمان بر اساس تفاهم نامه برنامه های خود را ارائه می کنیم

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *