تفاهم ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آقای گروسی چندین بار در ملاقات و گفتگوهای امروز گفتند که هیچ انحرافی در برنامه های هسته ای ایران مشاهده نکردند و ایران طبق معاهدات و ضوابط، فعالیت های هسته ای اش در حال انجام است.

به گزارش روزنامه صبح‌امروز، محمد اسلامی با اشاره به دیدارش با مدیرکل آژانس گفت گفتگوهایی درباره مسائل موجود انچه برای توسعه همکاری ها است را در دستور کار قرار دادیم.

گروسی: مذاکرات با ایران را با این نگاه که زمینه های مشترک را پیدا کنیم، ادامه می دهیم

وی ادامه داد: مساله مهم برای ما و آژانس این است که کل مسائل فی مابین ایران و آژانس مسایل فنی است و مسائل سیاسی و نفوذهای توطئه آمیزی که دشمنان ایران برای پیشبرد برنامه هسته ای ما اعمال می کنند را آژانس مدنظر ندارد و از آن تاثیرپذیری ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: مطلب مهمی که آقای گروسی چندین بار در ملاقات و گفتگوها گفتند این است که هیچ انحرافی در برنامه های هسته ای ایران مشاهده نکردند و ایران طبق معاهدات و ضوابط، فعالیت های هسته ای اش در حال انجام است.

اسلامی درباره مطالب و سوالاتی که توسط دشمنان ایران منتشر و در اختیار آژانس قرار گرفته است گفت که به این سوالات پاسخ دادیم و بخش هایی از آنها  باقی مانده که بخش هایی است که مربوط به مسائل بسته شده گذشته است که قبلا به آنها پرداخته شده است. امروز تفاهم کردیم که این موارد را خاتمه دهیم و با رویه ای که اتخاذ خواهیم کرد که مذاکراتش هم هنوز ادامه دارد، اینها تداوم پیدا نکند.

اسلامی: مطلب مهمی که آقای گروسی چندین بار در ملاقات و گفتگوها گفتند این است که هیچ انحرافی در برنامه های هسته ای ایران مشاهده نکردند و ایران طبق معاهدات و ضوابط، فعالیت های هسته ای اش در حال انجام است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران در برنامه هسته ای خودش مصمم هست و تاثیرات آن در زندگی مردم است که می توانیم همه ابعاد فناوری هسته ای را در بخش های گوناگون مورد بهره برداری قرار دهیم و این در دستور کار ماست و آژانس در این باره به ما کمک خواهد کرد. ما گفتیم که حداقل 10 هزار مگاوات برق هسته ای را باید در ایران ایجاد کنیم به ویژه با نیروگاه های کوچک حداکثر با ظرفیت 300 مگاوات است و آژانس کشورهای دارای این تکنولوژی و صنعت را تشویق خواهد کرد که با استفاده از ظرفیت صنعتی صنایع ایران بتوانند در راستای توسعه و گسترش ظرفیت برق هسته ای کشور ما را کمک کنند.

مذاکرات را تا پیدا کردن زمینه های مشترک ادامه می دهیم

همچنبن مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مذاکرات با ایران را با این نگاه که زمینه های مشترک را پیدا کنیم، ادامه می دهیم.

رافائل گروسی پس از پایان مذاکرات دو ساعته خود با رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: چند ماه پیش که ایران آمدم توافق کردیم که برگردم تا درباره مواردی گفت وگو و کار مشترک و شفاف سازی کنیم و تداوم و تعمیق گفتگو ها را داشته باشیم و امروز هم افتخار دارم با وزیر خارجه ایران دیدار کنم.

وی ادامه داد: صحبت های امروز فشرده بود. ما دنبال آن هستیم که مذاکرات را ادامه دهیم بااین نگاه که زمینه های مشترک را پیدا کنیم. موضوعاتی است که ما و رئیس سازمان انرژی اتمی داریم بررسی می کنیم و هدف این است که با توجه به تغییرات اقلیمی به انرژی های پاک منجر شود و تلاش داریم سرسختانه که نشست امروز نتیجه گیری مثبت داشته باشد و این هدف ما از صحبت های امروز است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *