افزایش تولید در راستای دستیابی به اهداف

مسعود مرادیان 
پیش بینی می‌شود معدنکاران بزرگ سنگ آهن با هدف دستیابی به اهداف فروش خود در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تولیداتشان را پس از کاهش حجم حمل که در اوایل سال ثبت شد، افزایش دهند.
طبق آمار صادرات سنگ آهن معدنکاران بزرگ جهان در ماه می به ۹۹.۴۱ میلیون تن افزایش یافت که ۷.۸ درصد رشد ماهانه و ۳ درصد رشد سالانه داشته است، اما اگر این شرکت‌ها خواستار تحقق اهداف سالانه صادراتی هستند، باید در ماه‌های بعد حمل محموله‌های خود را افزایش دهند.
ریو تینتو و واله از پس اهداف حمل محموله‌های خود بر نیامده‌اند و از برنامه عقب هستند. انتظار می‌رود این دو غول معدنی در ماه ژوئن (جاری) صادراتشان به شدت افزایش یابد.
بسیاری از کارخانه‌های فولاد چین به محموله‌های عیار متوسط و بالاتر  متوسل شده‌اند چراکه انتظار می‌رود بعد از جشنواره‌های Duanwu (قایق اژدها) کنترل‌های زیست محیطی چین دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر انجام شود.
به عنوان مثال، برخی فعالان تجاری پیش بینی کرده‌اند که محدودیت اعمال شده جدید تولید فولاد در سایر استان ها نیز اعمال خواهد شد تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.
در همین حال، حادثه اخیر معدن در Shanxi ممکن است منجر به بازرسی‌های ایمنی سختگیرانه‌تری در فعالیت‌های معدنکاری و استخراج معادن در سراسر چین شود که ممکن است از افزایش قیمت سنگ آهن داخلی در چین حمایت کرده و باعث شود بیشتر فعالان تجاری به دنبال محموله‌های دریایی باشند.
با پیش بینی‌های انجام شده قیمت سنگ آهن تا آخر سال با رشد حدودا ۱۳.۵ درصدی روبرو خواهد شد.
image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *