"علی بهرامی زاده" در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی چناران خبرداد :

بررسی مشکلات بیش از 120 واحد تولیدی در کمیته رفع موانع تولید در محل شهرکهای صنعتی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در پی بازدید و برگزاری نشست کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در ۱۱ شهرک صنعتی استان، مشکلات بیش از 120 واحد تولیدی بررسی و برای حل آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.
به گزارش صبح امروز و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده افزود: با بررسی نزدیک و حضوری مشکلات این واحدهای تولیدی و اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه، تاکنون مشکلات بیش از 30 واحد تولیدی رفع شده یا به چرخه تولید بازگشته اند.
وی بیان کرد: قبل از برگزاری نشست کمیته تسهیل و رفع موانع تولید در شهرکهای صنعتی، مشکلات واحدهای تولیدی رصد می شود و در صورتی که نیاز به بررسی بیشتر باشد، نشست مزبور با حضور نمایندگان حوزه های مختلف در محل شهرک صنعتی تشکیل و درباره رفع مشکلات واحدها در همان نشست تصمیم گیری می شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: یکی از مزیتهای برگزاری نشستهای کمیته تسهیل و رفع موانع تولیدی این شرکت در شهرکهای صنعتی مزبور، حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی شهرستان محل استقرار واحد تولیدی مزبور بوده که علاوه بر تسریع در رسیدگی به مشکلات، برای رفع برخی معضلات شهرستان نیز در این نشست تصمیم گیری و نسبت به حل آنها اقدام شده است.
بهرامی زاده افزود: از آنجا که نمایندگان همه حوزه های ذیمدخل در شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در نشستهای کمیته تسهیل و رفع موانع تولید حضور دارند، بلافاصله مشکل به معاونت مربوطه ارجاع و به سرعت رفع شده و این موضوع رضایت صاحبان واحدهای تولیدی مشکلدار را نیز جلب کرده است.
وی ادامه داد: مزیت دیگر برگزاری نشستهای کمیته تسهیل و رفع موانع تولید این است که صاحبان واحدهای تولیدی در جریان بسیاری از خدمات شرکت شهرکهای صنعتی در حوزه صنایع کوچک که پیش از این اطلاع نداشتند، قرار می گیرند.
بهرامی زاده اضافه کرد: در ابتدای هر یک از نشستهای کمیته تسهیل و رفع موانع تولید، حمایتهای شرکت شهرکهای صنعتی از صاحبان صنایع کوچک توسط یکی از نمایندگان شرکت ارایه می شود که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه های خارجی، ثبت برند، برگزاری تورهای خارجی، بازاریابی و مواردی از این دست است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در حوزه اطلاع رسانی خدمات این شرکت در حوزه صنایع کوچک، سامانه ای تحت عنوان “eservise.isipo.ir” راه اندازی و حدود 150 مشاور در این سامانه ثبت شده اند که برخی از مشکلات واحدهای تولیدی در این سامانه ثبت و از طریق مشاوران پیگیری و برطرف می شود.
وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی از طریق همین مشاورین در اسرع وقت برطرف شده است که این مهم در زمره خروجی کمیته تسهیل و رفع موانع تولید شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی هم قرار نمی گیرد.
وی بیان کرد: بازدید از واحد صنعتی و بررسی نزدیک مشکل آن زمانی انجام می گیرد که مشکل نیاز به بررسی بیشتری داشته و در نشست کمیته حل نشده باشد، لذا در صورتی که مسائل واحد تولیدی مشکل دار خارج از عهده شرکت شهرکهای صنعتی و نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر در کمیته رفع موانع تولید باشد، به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ارجاع داده می شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: عمده ترین مشکل واحدهای صنعتی که در نشست کمیته تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی مطرح شده است مربوط به تامین امور زیربنایی بوده لذا اولویت شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بر مبنای پیگیری برای تامین زیرساختهای واحدهای صنعتی مانند آب و برق و مخابرات قرار گرفته است.
بهرامی زاده حداکثر زمان پاسخگویی به مشکلات واحدهای صنعتی از طریق کمیته تسهیل و رفع موانع تولید شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی را بسته به مدتی که برخی از دستگاه های اجرایی برای پاسخ اختصاص می دهند، حداکثر ۳۰ روز عنوان کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *