با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛

آئین رونمایی از کتاب «مدیریت میدان و هنر فرماندهی» د رکتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد

آئین رونمایی از کتاب «مدیریت میدان و هنر فرماندهی» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نویسنده کتاب در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) برگزار شد.

به گزارش صبح امروز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، آئین رونمایی از کتاب «مدیریت میدان و هنر فرماندهی» با حضور مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین صفدری، نویسنده کتاب؛ محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی؛ سیدمحمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت شهرستان مشهد؛ حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد؛ ابوالفضل کهنسال، مسئول سازمان بسیج کارمندان و ادارات خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولین و مقامات کشوری و لشگری و اهالی فرهنگ و رسانه در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدا مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، گفت: ما در آغاز کار دولت مردمی هستیم که شعارها و گفتمان روشنی دارد. در هر دوره از انتخابات تحلیل های فراوانی در مورد انتخاب مردم انجام می شود، اینجانب به عنوان فردی که این فرایند را از نزدیک مشاهده و لمس کرده است می گویم آن چیزی که در انتخابات 1400 اتفاق افتاد اقبال و رویکرد مردم به شعارهای اصیل اننقلاب اسلامی است.
وی افزود: شاید مشکلات معیشتی مردم فضا را اینگونه برای دشمنان و آمریکا تداعی کرده بود که می توانند به بدنه انقلاب اسلامی صدمه وارد کرده و مانع پیشرفت و پیشروی ما شوند. آنها با تلاش در حوزه های تهاجم فرهنگی، تحریم و … سعی کردند که ملت ایران و مردان جهادی همیشه در صحنه را به عقب برانند و مانع پیشرفت آنها شوند. طراحی های انجام گرفته به ویژه در قضایای پس از برجام بر این اساس بود که در برگزاری انتخابات 1400 از آن به عنوان بهترین فرصت برای زدن ضربه اساسی و سنگین به جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.
وی تصریح کرد: این موقعیت این احساس را برای آنان تداعی کرد که سرمایه نظام افول پیدا کرده و مردم گله مند این راه را هموارتر می سازند. در این میان رئیس جمهور منتخب توانست در همین فضا رشد کند و علیرغم همه مشکلات موجود این امیدواری را بار دیگر به مردم برگرداند که از داخل همین نظام جمهوری اسلامی ایران می توانند پاسخی برای مشکلات خود دریافت کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور قاطع مردم در انتخابات 1400، گفت: این نشان از نهراسیدن مردم از استکبار ستیزی و به نوعی اعلام برائت از آمریکا است. دولت منتخب منظومه ای از شعارها و ارزشهای اصیل و برجسته انقلاب است که عربان و کامل در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و جامعه نیز با حضور پرشور پشتیبانی خود را از این دولت اعلام کردند.
وی با اشاره به کتاب «مدیریت میدان و هنر فرماندهی» ، افزود: این کتاب تبیین قدرت ایران در خاورمیانه و منطقه است و به طور حتم دقیق و قابل کاربردی می باشد.ما باید در راه اعتلای فرهنگ کشور با قدرت تمام قدم برداریم.
مهدی اسماعیلی با بیان اینکه قدرت و آگاهی باید در کنار یکدیگر رشد کنند، گفت: پرداختن به کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه باعث به وجود آمدن قدرت می شود. ملتی قدرتمند است که کتابخوان باشد و این مساله باید تبدیل به یک باور همگانی شود. خوشبختانه کشور ایران به واسطه خون شهدا و تلاش مسئولین در حال نزدیک شدن به این هدف هستند. امیدوارم بتوانیم همچنان و با عنایت به نگاه متعالی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مسیر اصلی انقلاب اسلامی قدم برداریم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین صفدری، نویسنده کتاب با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، رمز پیروزی ملت ها را استقامت در راه حق معرفی کرد و گفت: کشوری که در این مسیر حرکت میکند، با مانع و دشمن مواجه خواهد شد اما در نهایت پیروز است.
این مقام ارشد امنیتی کشور با اشاره به تحولات منطقه اظهار کرد: این روزها شاهدیم که آمریکا مجبور به ترک افغانستان شد زیرا هر چه بیشتر در این کشور تلاش کرد، بیشتر در باتلاق فرو رفت.
وی با بیان اینکه آمریکا مجبور به ترک سنگرهای خود در منطقه شده است، بیان کرد: ما به دنبال خاورمیانه عاری از آمریکا هستیم.
معاون وزیر اطلاعات موفقیت های منطقه ای ایران را مرهون هنر طراحی مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: ایران قوی در منطقه هر چه را خواسته، توانسته محقق کند.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حاضرین در جلسه، تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز در بزرگترین کتابخانه عمومی کشور میزبان شما برای رونمایی از کتابی هستیم که به منظور تبیین بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب ،به تحلیل و نکاتی مهمی از مسائل جهان اشاره می کند.
وی افزود: کتاب «مدیریت میدان و هنر فرماندهی» آمریکای عریان، بدون روتوش و واقعی را به نمایش می گذارد. این کتاب برای علاقمندن به مسائل سیاسی و افرادی که به دنبال دانستن علل دشمنی آمریکا در طول 40 سال با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، بسیار مفید و کاربردی است. نویسنده عالمانه و با دسته بندی مطالب خوانش و فهم آن را برای خواننده آسان تر کرده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به کتاب و کتابخوانی در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: طبق فرمایش ایشان ما باید نسبت به وضعیت جهان از اطلاعات بالایی برخوردار باشیم و علاج این درک و آگاهی جز از راه کتاب و کتابخوانی نیست. برای داشتن ایرانی قوی باید ایرانی کتابخوان داشته باشیم چرا که روی دیگر توانایی، دانایی است.
وی ضمن خوانش بیانیه رهبر معظم انقلاب با محوریت کتاب و کتابخوانی در سال 79، افزود: همه ما به عنوان عضوی از جمهوری اسلامی ایران بر این اصل معتقدیم هر گامی که بر می داریم باید در راستای رسیدن به دولت کریمه حضرت مصلح مهدی (عج) باشد.

گفتنی است، در پایان مراسم ضمن اهدای کتاب به مدعوین از پوستر کتاب «مدیریت میدان و هنر فرماندهی» اثر حجت الاسلام و المسلمین حسین صفدری نیز رونمایی شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *