گفتگو با دکتر میلانی، متخصص جراحی فک و صورت

جراحی بینی در کشور بیشترین آمار جراحی را به خود اختصاص داده است و افراد زیادی با بینی های استخوانی و گوشتی اقدام به جراحی می کنند و اغلب افرادی که بینی گوشتی دارند از نتیجه جراحی ترس دارند که آیا بعد از عمل نتیجه مطلوب حاصل می‌شود؟ زیرا بینی های گوشتی پوست ضخیم تر و غضروف های ضعیف تر دارند، غضروف نوک بینی آنها معمولا افتاده‌ تر و حساسیت و سختی عمل بیشتری دارند. در ارتباط با احتمال برگشت یا افتادگی بعد از عمل جراحی بینی گوشتی دکتر امیر کیامرز میلانی متخصص جراحی فک و صورت خاطر نشان کرد: از لحاظ علمی امکان برگشت بینی گوشتی وجود ندارد. در بینی گوشتی به دلیل اینکه پوست ضخیم تر از بینی غضروفی است نتیجه مطلوب دیرتر حاصل می‌شود.  احتمالا تصور امکان برگشت و افتادگی نیز به این خاطر است که فرم ایده‌ال مدنظر برایشان دیرتر ایجاد می‌شود اما قطعا نتیجه مطلوب با گذر زمان حاصل خواهد شد. درواقع بازسازی پیچیده غضروفی کاری است که ما برای بینی انجام می‌دهیم و روش عمل بینی گوشتی متفاوت بابینی غضروفی خواهد بود.
این متخصص رینوپلاستی ضمن توصیه استفاده از پیوند غضروف برای افراد با بانک غضروفی ضعیف بیان کرد: در بینی های گوشتی بیشتر وقت ها بانک غضروفی بینی شخص برای عمل کافی نیست و باید برای آنها از بانک غضروفی طبیعی استفاده کنیم. منشاء پیوند های غضروف هم می‌تواند از بدن خود فرد باشد از نواحی پشت گوش و یا غضروف دنده، و هم می‌تواند از بانک غضروف طبیعی تهیه شود که به صورت پیوندهای مختلف از بدن سایر افراد در بانک غضروفی مختلف به صورت کاملا استریل در دسترس است.
هم چنین وی در ارتباط با انواع غضروف بینی اشاره کرد: غضروف پیوندی به دو نوع تقسیم می‌شوند، طبیعی و مصنوعی. مدل مصنوعی غضروف به دلیل عوارض بسیار زیاد مثل ریسک جابه‌جایی، عفونت و.. به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و تاکنون نتیجه مطلوب نیز نداشته است. مدل طبیعی غضروف از بدن فرد تهیه می‌شود و همگن‌سازی با بافت برای میزبان بسیار مطلوب تر خواهد بود و در کسب نتیجه بهتر عمل، موثر خواهد بود

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *