شهردارمشهد برای اجرای پروژه های عمرانی انجام داد:

تفاهم 60 هزار میلیارد ریالی

علی نژاد

شهردارمشهد گفت: به برکت میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق(ع) تفاهم نامه ای به ارزش 60هزارمیلیارد ریال با بانک شهر جهت تامین مالی پروژه های عمرانی و خدمات شهری به امضاء رسید که باتزریق مالی از این محل به پروژه های عمرانی شاهد رونق آنها خواهیم بود.

به گزارش صبح امروز سید عبدالله ارجائی، در مراسم امضاء این تفاهم نامه که با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بانک شهر، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، معاونان مالی، پشتیبانی و اقتصادی شهردار برگزار شد افزود: آن چیزی که در دوره ششم مدیریت شهری برآن تاکید داریم استفاده از ابزارهای مختلف مالی برای توسعه مشهدالرضا(ع) است.
وی با بیان اینکه شهرمشهد به دلایل مختلف دارای پتانسیل های زیادی در ابعاد گوناگون است اظهارکرد: وجود مضجع شریف امام هشتم به عنوان ارزش بنیادی این شهر و اصلی ترین مزیت رقابتی مشهدالرضا(ع) شرایطی را ایجاد کرده است که با کمی هوشمندی می توان ظرفیت های زیادی را از آن استخراج و زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) را از مواهب آن بهرمند کرد.
شهردارمشهد الرضا(ع) اضافه کرد: سند توسعه استان خراسان رضوی برمبنای خدمات است و مزیت اصلی مشهد و استان مبحث زائر، طبق آمار سالانه حدود 20 تا 30 میلیون زائر داخلی و 4میلیون زائر خارجی برای زیارت به مشهد می آیند و این درحالی است که بیش از هشتاد درصد زائران خارجی که به ایران سفر می کنند به مشهد مشرف می شوند.
ارجائی تصریح کرد: این ظرفیت که در دوران پسا کرونا مسلما بیشتر خواهد شد و در برآوردهای آستان قدس رضوی به سالانه 40 میلیون زائر خواهد رسید، نیازبه ایجاد زیرساخت های لازم رفاهی، فرهنگی متعدد دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرمشهد، اکنون بیش از 52 درصد اماکن اقامتی کشور را در خود جای داده است خاطرنشان کرد: اما با این وجود در ایام خاص و پیک مسافربا کمبود اماکن اقامتی روبرو می شویم.
شهردارمشهد الرضا(ع) ادامه داد: سهم مشهد در اقتصاد ملی و جهانی، سهم مشهد در منظومه زیارت، سهم مشهد در اقتصاد زیارت و توسعه شهر در عرصه های مختلف سئوالاتی است که مدیریت شهری باید به آن بپردازد و برای آن راهکار داشته باشد.
ارجائی،گفت: در حال حاضر میانگین حضور زائر در مشهد 2.8 روز است که اگر بتوانیم با ایجاد جاذبه هایی حضور زائر را افزایش بدهیم سهم بسزایی در رونق اقتصادی شهر خواهد داشت.
وی با بیان اینکه سالانه حدود 33 درصد از جمعیت کشور برای زیارت به مشهد می آیند افزود: اگر جمعیت زائرین را 30 میلیون نفر فرض کنیم و جمعیت کشور را 7.85 میلیون در نظر بگیریم حدود 33 درصد از جمعیت کشور برای زیارت به مشهد سفر می کنند و اگر بتوانیم این میزان را به 40 تا 45 درصد افزایش دهیم می توانیم ادعا داشته باشیم که در اقتصاد زیارت سهم خود را بیشتر کرده ایم.
شهردارمشهد الرضا(ع)،اضافه کرد: برای ایجاد چنین فضایی چند نکته ازجمله اول تسهیل دسترسی به مشهد چه از راه هوایی،چه ریلی و چه زمینی،دوم توسعه زیرساخت های رفاهی در مشهد شامل تفریحات سالم،اماکن اقامتی،گردشگری سلامت و غیره،سوم توسعه زیرساخت های شهری شامل شبکه عبور ومرور،حمل ونقل عمومی و در کنار این موارد توسعه زیرساخت های آب،برق،گاز و دیتا حائزاهمیت است
ارجائی،تصریح کرد: در ایجاد تمامی این زیرساخت ها،نقش شبکه بانکی می تواند نقش پر رنگی باشد،آن چیز که ما از شبکه بانکی به ویژه بانک شهر که کارتخصصی حل چالش های مدیریت شهری را برعهده گرفته است داریم ورود و سرمایه گذاری دراین مسیربرای توسعه شهرمشهد است.
وی گفت: براین اساس طی مذاکرات فشرده ای که در20 روز گذشته با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک شهر داشتیم پیشنهاد امضاء تفاهم نامه ای در این زمینه را دادیم که امروز شاهد به نتیجه رسیدن آن هستیم.
شهردارمشهد الرضا(ع) ادامه داد: طبق این تفاهم نامه همکاری که میان شهرداری مشهد و بانک شهر به امضاء رسید پروژه های عمرانی و خدمات شهری تا سقف حداقل 60 هزار میلیارد ریال از سوی بانک شهر تامین مالی خواهند شد.
احمد درخشنده مدیرعامل بانک شهر نیز در این مراسم گفت: شهرداری مشهد یکی از سهامداران عمده بانک شهر است، خوشبختانه شهردار مشهد ایده های بسیار خوبی در زمینه اجرای پروژه های عمرانی و خدمات شهری دارند که آمادگی داریم در تامین مالی این پروژه ها مشارکت داشته باشیم.
وی افزود: موضوع این تفاهم نامه که امروز به امضاء رسید تامین مالی پروژه های شهری تا سقف 60 هزار میلیارد ریال است که اجرای آنها موجب رونق بیشتر زیارت خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *