۱۳ میلیارد هدیه ی مهر به درمان


 

بانک مهر در اقدامی مهرپسندانه تمام مبالغ دیر کرد مشتریانش را برای کمک به بخش درمان هدیه کرد.

مدیر شعب بانک مهر ایران استان خراسان رضوی طی سخنانی در این مراسم گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران از سال ۱۳۸۶ با هدف کمک مالی به اقشار آسیب پذیر جامعه فعالیت خود را آغاز کرده است.
محمد رضا صبوری افزود: بانک مهر ایران در کنار ماموریت اصلی خود به مسوولیت های اجتماعی نظیر کمک به پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید ۱۹ نیز نگاهی خاص داشته است.
وی اضافه کرد: مقرر شد از محل وجه التزام یا جریمه دیرکرد و در راستای انعقاد تفاهمنامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب طرح شهید سلیمانی در جهت پیشگیری و درمان کرونا اقدام شود و این مبالغ هیچ کاربردی در بخش توسعه و درآمد بانک نخواهد داشت.
مدیر شعب بانک مهر ایران استان خراسان رضوی گفت: در قالب طرح یادشده ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال بین ۱۲۶ مرکز منتخب و پایگاه سلامت در سراسر کشور توزیع شده است.
صبوری افزود: در استان خراسان رضوی هزار و ۱۰۱ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش بیش از ۶ میلیارد ریال به دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد اهدا شده است.
وی ادامه داد: این اقلام شامل۷۶ دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، ۷۹ دستگاه ضد عفونی کننده، ۴۷۳ دستگاه تب سنج لیزری و ۴۷۳ دستگاه پالس اکسی متر بوده است.
معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: اقدام بانک مهر ایران کمک بسیار بزرگ و ارزشمندی در راستای پیشگیری و درمان کرونا در خراسان رضوی به شمار می رود.
دکتر شاپور بدیعی افزود: هم اکنون ۴۶۳ روز است که همکاران ما درگیر بیماری کرونا هستند و اکنون باید با افتخار گفت که کشور و خراسان رضوی مرحله اوج  چهارم کرونا یا همان پیک ویروس انگلیسی را پشت سر گذاشته است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که درمرحله سوم اوج کرونا روزانه هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در مشهد بستری شدند و در دوره اوج چهارم این رقم به  ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار در طول روز رسید.
معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در مشهد و کل کشور در مرحله چهارم اوج با تلاشهای حوزه درمان کاهش قابل ملاحظه ای یافت در حالی که این رقم توسط برخی از مراکز جهانی تا هزار نفر فوتی در روز در سطح کشور پیش بینی شده بود.

۸۰  درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدیه و دانشکده های علوم پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *