۳ کشاورز خراسان شمالی به عنوان کشاورز نمونه ملی انتخاب شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه نفر از کشاورزان استان به عنوان کشاورز نمونه ملی و ۹۵ نفر به عنوان کشاورز نمونه استانی انتخاب شده‌اند.

به گزارش روزنامه «صبح امروز» و به نقل از مهر، عبدالله یوسفی روز گذشته در جلسه تقدیر از کشاورزان نمونه خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سه نفر از کشاورزان استان به عنوان کشاورز نمونه ملی و ۹۵ نفر به عنوان نمونه استانی انتخاب شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: دو کشاورز استان در زمینه تولید گندم بذری آبی و دیم، برتر کشوری شناخته شدند و یک نفر هم در زمینه توسعه باغ در زمین‌های شیبدار رتبه برتر کسب کرده است.

وی افزود: در شهرستان فاروج ۱۷ نفر، بجنورد ۱۵ نفر، شیروان ۱۸ نفر، مانه و سملقان ۱۹ نفر و اسفراین ۱۳ نفر به عنوان کشاورز نمونه انتخاب شدند و در سایر شهرستان‌ها هم تولیدکنندگان برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

عبدالله یوسفی تاکید کرد: ۳۰ درصد از کشاورزان برتر استان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و ۱۲ درصد از این افراد را زنان تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با تاکید بر لزوم کشاورزی دانش‌محور گفت: با وجود اینکه سطح زیر کشت گندم استان در سال‌های اخیر کاهش یافته است و از ۶۲ هزار هکتار به ۴۷ هزار هکتار رسیده؛ اما تولید کاهش نیافته و با تکیه بر تولید دانش محور حتی افزایش یافته است.

وی در انتها بیان کرد: باید تلاش کنیم تا میزان برداشت محصول از واحد سطح بیشتر شده و بهره‌وری افزایش یابد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *