استیضاح ترامپ برای نجات ساختار سیاسی آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: استیضاح ترامپ برای مدیریت وی در روزهای پایانی ریاست جمهوری‌اش است تا فروپاشی داخلی و جنگی در منطقه خلیج فارس رقم نخورد.

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه استیضاح رئیس جمهور این کشور را به رای می گذارد، گفت: ساختار سیاسی در آمریکا همیشه در مقابل اقداماتی که کارگزارها انجام می دهند واکنش نشان می دهد. این بار ساختار سیاسی متوجه شده اگر ترامپ را کنترل نکند خطر فروپاشی ساختار وجود دارد چرا که ممکن است ترامپ دست به اقداماتی بزند که هم به تمامیت ارضی و هم به ساختار سیاسی آمریکا آسیب اساسی بزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم استیضاح به عنوان اهرم فشار و تهدید علیه ترامپ استفاده می‌شود تا چند روز باقی مانده از عمر دولتش را سر کنند و دوره ترامپ را پشت سر بگذارند.

وی در خصوص رای دادن به این استیضاح بیان کرد: اینکه استیضاح رای می آورد یا خیر قابل پیش بینی نیست اما ساختار سیاسی علیه اقدامات ترامپ و خطری که ترامپیست می تواند برای آمریکا داشته باشد واکنش نشان می دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اولین بار نیست که استیضاح ترامپ مطرح بوده است، اظهار داشت: با این حال خطر ترامپ روزهای آخر برای آمریکا و سایر کشورها افزایش یافته است او مانند دیوانه ای می ماند که بسیاری از اختیارات را در ید قدرت خود دارد و می تواند به خود، کشور و دیگران آسیب بزند باید این چند روز باقی مانده به پایان عمر دولت این دیوانه را تحمل کنند تا تمام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس واکنش مجلس نمایندگان به اقدامات ترامپ را ارزیابی کرد و گفت: این واکنش هم به اغتشاشات داخلی و فروپاشی ساختار آمریکا است و هم اینکه می خواهند مانع شوند ترامپ جنگی را در خلیج فارس دامن بزند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *