وعده بهار برای بهره برداری پارکینگ پرستار

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به مشکلات ترافیکی خیابان پرستار و کمبود پارکینگ، گفت: پارکینگ طبقاتی در حال ساخت خیابان پرستار بهار سال 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش صبح امروز خلیل الله کاظمی در این خصوص افزود: یکی از معضلات ترافیکی شهر مشهد ، محدوده احمد آباد و خیابان پرستار است که با توجه به تمرکز مطب پزشکان مشکلاتی را برای زائران و مجاوران ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به این مشکل و کمبود پارکینگ در این محدوده احداث پارکینگ طبقاتی پرستار در خیابان احمد آباد طی چند سال گذشته در دستور کار قرارگرفت و عملیات اجرایی آن طی سه سال گذشته آغاز شد.
کاظمی با بیان اینکه پارکینگ پرستار واقع در نبش پرستار یک دارای ظرفیت پارک 220 خودرو است، اظهارکرد: این پارکینگ درحال حاضر از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و طبق برنامه ریزی های انجام شده، در بهار 1400 آماده بهره برداری خواهد شد.
وی تصریح کرد: مشکل اساسی برای احداث پارکینگ در محدوده احمد آباد کمبود زمین مناسب است، لذا به طور موقت به دنبال اجاره و یا تملک خانه های مخروبه در این منطقه هستیم تا با استقرار پارکینگ مکانیزه بخشی از کمبود پارکینگ را به صورت موقت برطرف کنیم.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برای رفع مشکل ترافیک خیابان پرستار و احمد آباد در درازمدت طی 2ماه آینده طرحی به شورای همتا ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به تردد و پارک خودروها در این محدوده پیاده روها کوچک و پیاده محوری تضعیف شده است لذا طرح ما برای خیابان پرستار و خیابان های مجاور که مطب پزشکان در آن متمرکز است تقویت پیاده محوری است.
وی ادامه داد: در این راستا چند طرح را مد نظر قرارداده ایم، اول اینکه این خیابان ها یک طرفه و به طور کامل پیاده راه شده و بیماران با خودروهای برقی که در این معابر مستقر می شوند برای رفتن به مطب پزشکان در این مسیر تردد کنند.
کاظمی اضافه کرد: طرح دیگر که مد نظر قرار گرفته توسعه پیاده روها و در نظر گرفتن تنها یک لاین برای عبور خودرو است.
وی افزود: با کمک پلیس راهور در حال بررسی این طرح ها هستیم تا پس از نهایی شدن طرح را برای تائید به شورای همتا ارسال کنیم تا پس از تصویب ، هزینه مورد نیاز برای اجرا در بودجه سال آینده شهرداری مشهد پیش بینی شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *