مشکل اسکان کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال در مشهد برطرف می‌شود

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر گفت: به زودی و تا پایان امسال مشکل اسکان کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال برطرف می‌شود.

به گزارش صبح امروز و به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه بوستان شکوه مهر، محمدهادی اشرافی بجستانی در آئین گشایش مراکز جامع علمی-کاربردی خراسان رضوی به میزبانی موسسه خیریه بوستان شکوه مهر اظهار داشت: موسسه شکوه مهر جزء یکی از بزرگترین موسسات خیریه چند منظوره در سطح کشور می‌باشد که در دو شاخه توانبخشی و حمایتی سازمان بهزیستی در ۱۱ مرکز فعالیت دارد و به کودکان بی سرپرست خدمات ارائه می‌دهد .
اشرافی افزود: در مراکز تحت پوشش موسسه هم کودک ۲ ساله سالم و هم پیرمرد کم‌توان ذهنی ۸۰ ساله داریم که در بین آنها کم توان ذهنی شدید که کنترل” اسفنکتر” کاربردی( فردی که توانایی کنترل ادار و مدفوع ندارد) و غذایش پوره است هم وجود دارد کودک نابغه که ۴ سال تحصیلی را در یک سال می‌خواند هم داریم که همه این عزیزان بی‌سرپرست و اکثرا از سطح شهر و حرم مطهر رضوی جمع آوری و توسط مامورین تحویل داده می‌شوند .

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه بوستان شکوه مهر ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر معلول ذهنی و کودک بی‌سرپرست در مراکز ما بصورت شبانه روزی نگهداری و ۲۰۰۰ نفر نیز در بیرون مرکز و در خانه نگهداری می‌شوند که در بیرون به آنها خدمات ارائه می‌گردد.

اشرافی افزود: مرکز آموزش علمی –خدمات بهزیستی شکوه مهر با هدف آموزش نیروهای متخصص برای خدمت رسانی به همین فرزندان بی سرپرست به تازگی آغاز به کار کرده و از افتخارات ماست که تنها موسسه خیریه‌ای هستیم که مرکز آموزشی جامع علمی- کاربردی دارد.

وی یادآور شد: در دو مرکز آسایشگاهی ضامن آهو و شهید بهشتی حدود ۱۷۰ نفر معلول کم توان ذهنی متوسط و ۷۰ نفر معلول کم توان ذهنی شدید و ۲۰ نفر کم توان ذهنی خفیف در خانه کوچک پناهگاهی داریم که بصورت شبانه روزی نگهداری و به آنها خدمت رسانی می‌شود و در رابطه با فرزندان بی‌سرپرست سالم نیز در ۵ مرکز به صورت خانه فرزندان، پذیرای فرزندان ۲ تا ۱۸ سال هستیم.
اشرافی خاطرنشان کرد: هدف ما در زمینه نگهداری کودکان بی‌سرپرست سالم در خانه فرزندان شکوه مهر، تحویل فرزندان به خانواده جایگزین است که با این رویکرد تا کنون ۱۳۰ نفر از این فرزندان به خانواده جایگزین واگذار شده اند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *