بیش از ۱۰۰ آژانس مسافرتی در خراسان رضوی تعطیلی موقت تقاضا کرده اند:

دومینوی تعطیلی کرونایی در دفاتر خدمات مسافرتی

سخن‌گوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی از ارسال درخواست بیش از ۱۰۰ آژانس مسافرتی سطح استان برای تعطیلی موقت به دلیل شرایط ایجاد شده بر اثر شیوع کرونا خبر داد.

مجید فرقانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت آژانس‌های مسافرتی استان در پایان ششمین ماه از شیوع کرونا، ضمن بیان این که خسارات برآوردشده صنعت گردشگری در کل ایران رقمی حدود ۱۲هزار میلیارد تومان بوده و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد آن سهم استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: علی‌رغم صحبت‌های انجام گرفته و مصوبات، دفاتر خدمات مسافرتی تاکنون هیچ مبلغی بابت کمک‌های مالی دریافت نکرده‌اند. هم‌چنین اخیرا گفته شده که اماکن اقامتی مانند هتل‌ها از پرداخت مالیات ارزش افزوده معاف شوند. این در حالی است که برای دفاتر خدمات مسافرتی چنین موضوعی در نظر گرفته نشده است. لذا خواسته ما این است که دفاتر خدمات مسافرتی همچون دیگر تاسیسات اقامتی از این معافیت برخوردار شوند.

وی با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد دفاتر خدمات مسافرتی استان در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت‌ نام کرده‌اند، افزود: از موضوع خود بیمه که بگذریم، گاه بانک‌ها آن‌قدر مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی را درگیر کاغذبازی و سنگ‌اندازی‌هایشان کردند که برخی دفاتر از دریافت تسهیلات پشیمان شدند.

سخن‌گوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: ما در استان حدود ۴۷۸ دفتر خدمات مسافرتی تحت نظر میراث فرهنگی داریم که در حال حاضر فعال هستند. ولی تعدادی از آژانس‌ها به خاطر شرایط فعلی تقاضای تعطیلی موقت کرده‌اند و در حال حاضر تعداد این درخواست‌ها به بیش از ۱۰۰ آژانس می‌رسد. بنابراین تقریبا ۸۰ تا ۹۰ درصد دفاتر مسافرتی در ظاهر فعال‌اند ولی عملا به دلیل وضع موجود تعطیل هستند و فعالیتی ندارند.

اعلام آمادگی هواپیمایی ترکیه برای از سرگیری پروازها از چندین شهر ایران به مقصد استانبول

فرقانی در خصوص پروازهای خارجی در حال انجام بیان کرد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی قطر (Qatar airways) در زمینه پروازهای خارجی از مبداء استان خراسان و شهر مشهد یکه‌تاز شده؛ چرا که فعلا هواپیمایی‌های دیگر حضور ندارند. هواپیمایی ترکیه (Turkish airlines) نیز اعلام کرده از تاریخ اول ماه سپتامبر یا ۱۱ شهریورماه پروازهای خود را از چندین شهر از جمله مشهد به مقصد استامبول از سر می‌گیرد. اگر این پروازها انجام شود، احتمال دارد قیمت‌ بلیت‌ها از مبالغ سرسام‌آور شرکت هواپیمایی قطر و یا حتی در مسیرهای نزدیک مانند مشهد یا تهران به استامبول، مقداری تعدیل شود. از طرفی بسیاری از کشورها نیز برای ورود مسافر شرایط سختی را وضع کرده‌اند و عملا امکان مسافرت به آن‌ها وجود ندارد.

وی در خصوص تسویه حساب ایرلاین‌ها با دفاتر خدمات مسافرتی به دلیل لغو خدمات سفر با شیوع کرونا ادامه داد: برخی از شرکت‌های هواپیمایی تاکنون تسویه حساب خود را انجام دادند. با این حال بعضی از شرکت‌های خارجی این کار را انجام نداده‌ و آن را به بعد موکول کرده‌اند. از سوی دیگر موضوع اصلی این است که ما از ۶ ماه گذشته هیچ‌گونه درآمدی نداشتیم که به امید آن بخواهیم حتی هزینه‌های ثابت خود مانند اجاره‌بها، حقوق کارکنان و مالیات را پوشش دهیم.

فرقانی پیرامون ابلاغیه «تسهیل شرایط فعالیت تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در دوران شیوع کرونا» افزود: در بخش‌نامه‌ای که میراث فرهنگی استان آن را ابلاغ کرده‌ است، بندهایی در رابطه با فعالیت دفاتر خدماتی استان آمده که با امضای معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به دست ما رسیده است. از برخی بندهای آن می‌توان به اجازه موافقت با تعطیلی دفاتر خدمات مسافرتی استان در صورت درخواست، تعدیل متراژ واحدها و استفاده از واحدهای اداری در صورت تایید اداره میراث فرهنگی و گردشگری، امکان استفاده از اجاره‌نامه‌های ثبتی ساده در دفاتر املاک و امکان پرداخت ضمانت‌نامه‌ها تماما به صورت سفته‌ اشاره کرد.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که حداقل تا عید سال جدید هیچ تغییری در اوضاع ایجاد نمی‌شود و احتمال زیاد تعطیلات عید سال آینده را نیز همچون امسال از دست خواهیم داد.

image_print
1 پاسخ
  1. Phone Tracker Free
    Phone Tracker Free گفته:

    When you forget the password to lock the screen, if you do not enter the correct password, it will be difficult to unlock and gain access. If you find that your boyfriend/girlfriend is suspicious, you may have thought about hacking his Samsung phone to get more evidence. Here, we will provide you with the best solution on how to crack Samsung mobile phone password. https://www.xtmove.com/how-to-track-samsung-phone-and-hack-password-without-them-knowing/

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *