مدیرعامل خط 3 قطار شهری خبرداد:

800 میلیارد تومان هزینه برای خط 3

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: تاکنون در خط سه قطارشهری مشهد حدود 800 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش صبح امروز، کیانوش کیامرز در حاشیه بازدید از ایستگاه جزیره ای میدان شهدا، اظهار کرد: پیچیده ترین کارگاه های کشور در میدان شهدا است و مشابه آن را در کل کشور نداشته ایم.

عریض ترین ایستگاه در عمق 50 متری
وی افزود: این کارگاه از این حیث دارای تفاوت است و دو ایستگاه در یک تراز به یک دیگر می رسند و بر این اساس خط چهار و سه در آینده نزدیک در یک تراز متوقف شده و مسافران خود را سوار می کنند که نظیر این اقدام را فقط در کشورهای چین و بارسلون شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد بیان کرد: این ایستگاه عریض ترین ایستگاه با عمق 50 متری در کشور است.
کیامرز خاطرنشان کرد: عرض ایستگاه های زیرزمینی ما بین 14 تا 20 متر است، اما این ایستگاه بسیار عریض است و امید داریم به زودی آن را به بهره برداری برسانیم.
وی تاکید کرد: در حال حاضر خطوط یک و دو قطار شهری در حال بهره برداری هستند و در آینده ایستگاه شهرک سلامت نیز به آنها اضافه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه نوع طراحی ایستگاه در این منطقه به گونه ای صورت گرفته که قابلیت دارد تا در ادامه مسیر به سمت بولوار نماز منتهی شود، تصریح کرد: همچنین این قابلیت نیز وجود دارد که این خط در آینده به بولوار شهید فکوری نیز منتهی شود.

جابجایی روزانه تا 250 هزار مسافر
کیامرز بیان کرد: در حال حاضر خط های یک و دو قطارشهری در حال فعالیت بوده و روزانه در برخی مواقع تا 250 هزار مسافر نیز جابه جا می کند.
وی اضافه کرد: برخی تجهیزات خارجی این قطارها به دلیل عدم پرداخت با کمی مشکل همراه بوده است؛ اما امید داریم تا پایان سال 1400 باقیمانده کار نیز به اتمام برسد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه امروزه بیشترین بحث و تمرکز ما بر خط سه قطارشهری است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی نمی دانیم تا چه حد نسبت به دورنمای ارائه شده برای سال 1400 موفق خواهیم بود.

از پایانه امام رضا(ع) تا شهدا نیازمند 3هزار میلیارد تومان اعتبار
کیامرز عنوان کرد: در شورای پنجم استارت فعالیتی را زدیم که با همکاری جدی اعضای شورا و شهردار مشهد همراه بود. برای راه اندازی خطوط قطار شهری از پایانه امام رضا (ع) تا پایانه شهدا حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.
وی با بیان اینکه از میزان سه هزار میلیارد تومان تا به امروز شهرداری مشهد حدود 700 میلیارد تومان آن را تامین کرده است، اظهار کرد: امیدواریم باقی آن را از طریق اوراق مشارکت، وام های اخذ شده و تامین منابع ارزی تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد ادامه داد: اگر شرایط به خوبی پیش رود در گام بعدی مسیر میدان شهدا تا خیابان امامت 49 را مدنظر قرار دادیم که این بخش شامل فاز دو خط سه قطار شهری می شود.

اتمام عملیات احداث در خط 3 نیازمند 18 هزار میلیارد تومان
کیامرز عنوان کرد: همچنین امید داریم بتوانیم عملیات خط چهار قطار شهری را انجام دهیم. با توجه به شرایط موجود اگر بخواهیم 30 کیلومتر خط سه قطار شهری را به اتمام برسانیم، نیازمند 18 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم و این رقم در شرایط موجود بسیار سنگین است.
وی با بیان اینکه تاکنون در خط سه قطارشهری مشهد حدود 800 میلیارد تومان هزینه کردیم، خاطرنشان کرد: همزمان پروژه خط چهار قطار شهری را نیز استارت زدیم و بنا داریم که در آینده برای این خط نیز تونل احداث کنیم. از منطقه مهرمادر واقع در خیابان خواجه ربیع زمین هایی را تملک کرده ایم و شفت آن را آغاز کردیم. امید داریم تا 8 ماه دیگر عملیات شفت آن را به اتمام برسانیم و استارت خط چهار قطار شهری را نیز بزنیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در رابطه با تامین واگن برای خط های سه و چهار قطار شهری مشهد، خاطرنشان کرد: در تامین واگن در خط دو با مشکلی رو به رو نبودیم. برای کسری واگن خط یک نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم واگن های مورد نیاز این خط را تامین کنیم و در خصوص وزارت صمت جلساتی را نیز برگزار کردیم تا بتوانیم مجوز لازم از وزارت صمت اخذ کنیم و آن را از چین وارد کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *