مدافعان سلامت مشهدی در خوزستان

پرستاران مشهدی مدافع سلامت با حضور داوطلبانه در خوزستان جلوه‌ای دیگر از ایثار و جانفشانی را به نمایش گذاشتند.

پرستاران نیمی از کادر درمانی دنیا را تشکیل می دهند و این گروه تلاشگر همواره در خط مقدم مقابله با بیماری‌ها بوده و خدمات مراقبتی و درمانی خود را در اختیار بیماران قرار داده‌‎اند؛ آنان غالباً از نخستین گروه های کادر بهداشت و درمان هستند که با بیماران مواجه می شوند و کیفیت ارزیابی‌های اولیه و خدمات مراقبتی‌شان نقشی کلیدی در بهبود حال بیماران دارد.

این روزها که دنیا و کشور درگیر کووید ۱۹ است اگر وضعیت موجود را به جنگی تمام عیار تشبیه کنیم، این پرستاران، پزشکان و متولیان دلسوز و فداکار نظام سلامت هستند که به عنوان سربازان و فرماندهان خط مقدم این جبهه در نبرد تن‌به‌تن با ویروس کرونا قرار دارند.

پرستاران به عنوان بخش مهمی از کادر درمانی کشور و مدافعان پرنشاط میدان سلامت در این روزهای سخت کرونایی هستند، سفیدپوشان زحمتکشی که از روز اول این بحران تاکنون بی‌وقفه در کنار بیماران کرونایی بودند و بی‌شک بهای این خدمات خداپسندانه و خیرخواهانه نزد خداوند منان محفوظ است.

خدمت به بیماران کرونایی خوزستان

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جمع قابل توجهی از پرستاران مدافع سلامت به‌صورت داوطلبانه در بخش کرونایی‌های مراکز درمانی حاضر شدند تا به خدمت به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بپردازند و هستند جمع زیادی از این افراد زحمتکش که نزدیک به ۴ ماه از خانواده خود به‌دور بوده و در بیمارستان‌ها در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند.

به گزارش صبح امروز، حمیدرضا رحیمی افزود: در این روزها متأسفانه شاهد وضعیت بحرانی کرونایی خوزستان هستیم و بر این اساس جمعی از پرستاران مشهدی ، به‌صورت داوطلبانه به این منطقه از کشور اعزام شدند تا کمک‌حال مدافعان سلامت خوزستانی باشند.

وی تصریح کرد: پرستاران مشهدی از ۱۵روز قبل در اهواز و دیگر شهرستان‌های خوزستان حاضر شدند و همچون پرستاران حاضر در جنگ تحمیلی که به مجروحان جنگی خدمت می‌کردند در حال خدمت‌رسانی به هموطنان کرونایی در این خطه پرافتخار هستند.

ابتلای به کرونا 3 پزشک مشهدی در خوزستان

رحیمی ابراز کرد: متأسفانه ۳ نفر از پرستاران مشهدی حاضر در اهواز در حین درمان بیماران کرونایی مبتلا به کووید ۱۹ شدند که البته طبق آخرین اخبار دریافتی خوشبختانه در شرایط جسمانی مساعدی قرار دارند.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: رزمندگان خط مقدم سلامت و جبهه مبارزه با کرونا مدت‌های زیادی است که از خانه و خانواده به‌دور هستند و از همه‌چیز خود گذشته‌اند تا کمکی در مسیر درمان بیماران کرونایی باشند، آنان همه بیماران را عضوی از خانواده‌ خود می‌دانند و عاشقانه به آنها خدمت می‌کنند.

وی یادآور شد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به جامعه پزشکی و پرستاری ضمن تشکر صمیمانه از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آمورش پزشکی، اعضای ستاد مبارزه با کرونا در سراسر کشور، پزشکان، پرستاران و کادر‌های درمانی کرونایی‌ها و مجموعه دست اندرکاران پزشکی کشور در مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا، این زحمات را بسیار با ارزش دانستند و گفتند ،جایگاه جامعه پزشکی و پرستاری این خدمات ارزنده بیش از پیش در سطح جامعه بالا می‌رود که به‌واقع در عمل هم رفته است و اجر و ثواب الهی را به دنبال دارد.

ایفای نقش با اتکا بر دانش و مهارت

رحیمی تبیین کرد: پرستاران به‌عنوان عضوی از تیم درمان با اتکاء بر دانش و مهارت خود نقش تشخیصى و درمانى متناسب با نیاز بیماران را ایفا می‌کنند و بی‌شک این گروه زحمتکش به عنوان عضوی از تیم‌های درمانی که به‌صورت ۲۴ ساعته در کنار بیماران بوده و لحظه‌‎ای از آنان به‌دور نیستند نقشی مؤثر و کلیدی در سیستم درمان دارند و به‌خوبی در حوزه سلامت ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی نیاز به حمایت و همکاری بیش از پیش مردم داریم تا با رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن، سختی کار پزشکان و پرستاران را کم کنند، به‌خصوص در این روزها که وضعیت بحرانی را با افزایش آمارها شاهد هستیم؛ اما متأسفانه رعایت نکات ایمنی، بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به فراموشی سپرده شده و گویی که به وضعیت عادی بازگشته‌ایم و باید با ادامه همکاری‌ها و رعایت پروتکل‌ها به‌گونه‌ای عمل کنیم که همه در کنار یکدیگر بتوانیم ویروس کرونا را شکست دهیم.

رحیمی تاکید کرد کرد: این روزهای سخت کادر درمانی بیمارستان‌ها می‌گذرد و می‌رود، اما چیزی که هرگز از ذهن مردم نخواهد رفت، تلاش شبانه‌روزی پرستاران، پزشکان و درمانگران و همه فعالان حوزه بهداشت و درمان کشور است که باید گفت سفید پوشیده‌اند تا ما سیاه نپوشیم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *