معادله مجهول دستبردهاي سريالي شبح تاريكي

فرمانده انتظامي مشهد از دستگيري متهم پرونده دستبردهاي سریالي به يك مغازه سوپرماركت خبر داد كه با حيله و ترفندي خاص دوربين هاي كنترلي مغازه هم او را نمي ديدند.

به گزارش صبح امروز، مالك يك فروشگاه سوپرماركت از چندي قبل متوجه سرقت هاي شبانه در زمان تعطيلي مغازه اش شد، او با دقت زياد دوربين كنترلي محل كار خود را چك كرد اما دوربين مداربسته مورد مشكوكي را ثبت نكرده بود.

مالك فروشگاه فكر ديگري به ذهنش رسيد و با همراهي دوستش، يك شب در مغازه مخفي شد. عقربه هاي ساعت 4 بامداد را نشان مي دادند كه سر و صدايي به گوش رسيد. مالك سوپرماركت باورش نمي شد چه مي بيند، مردي ميان سال از راه پشت بام و حفره اي كه به عنوان هواكش وجود داشت وارد مغازه شد. او سراغ دوربين رفت و دستگاه مداربسته را براي چند دقيقه از كار انداخت.

مرد 50 ساله مشغول سرقت بود كه با مالك مغازه روبرو شد و راه گريزي پيدا نكرد.

دستگيري متهم و مالخر اموال مسروقه: 

فرمانده انتظامي مشهد گفت: در پي تماس تلفني مالك سوپرماركت با فوريت هاي پليسي 110 مبني بر حضور متهم به سرقت در مغازه بلافاصله ماموران كلانتري 12 در محل موردنظر حاضر شدند.

سرهنگ” عباس صارمي ساداتي” افزود: ماموران تجسس كلانتري 12 متهم پرونده را دستگير كردند و اين مرد 50 ساله كه به مواد مخدر نيز معتاد است در تحقيقات اوليه پرونده مالخر اموال مسروقه كه مالك يك فروشگاه بود را نيز معرفي كرد.

وي خاطرنشان كرد: ماموران كلانتري 12 مالخر اموال مسروقه را نيز دستگير و 2 متهم پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

توصيه هاي فرمانده انتظامي مشهد: 

سرهنگ صارمي گفت: در بسياري از مواقع شاهد آن هستيم كه مالكان فروشگاه ها و مراكز مختلف به دكوراسيون و زيباسازي فضاي كار و ويترين هاي خود اهميت مي دهند اما نكته اساسي كه توجه به ايمن بودن محل كار است شايد از نظر دور بماند.

وي استفاده از تجهيزات بازدارنده سرقت ها و توجه به مسدودسازي روزنه هاي ورود سارقان به اين محل ها را بسيار ضروري دانست و تاكيد كرد: توجه به اين توصيه هاي پليسي مي تواند نقش موثري در پيشگيري از وقوع سرقت داشته باشد.

اين مقام انتظامي گفت: در مورد محل و نحوه نصب دوربين هاي مداربسته و تجهيزات بازدارنده سرقت ها نيز بايد با حساسيت و هوشمندي اقدام شود تا به راحتي فرصت سوء استفاده براي از كار انداختن تجهيزات فراهم نشود.

سرهنگ صارمي تصريح كرد: نكته مهم ديگر اين كه خريد كالا و وسايل از افراد دوره گرد و ناشناس مي تواند افراد را ناحواسته به اتهام مالخري اموال مسروقه درگير يك پرونده و تحت تعقيب قرار دهد كه در اين رابطه نيز هوشياري و مراقبت هاي لازم ضروري است.

اعترافات متهم: 

مرد 50 ساله در تحقيقات اوليه پرونده گفت: از 2 ماه قبل وقتي به سوپرماركت مذكور مراجعه كردم متوجه يك روزنه نفوذي كوچك شدم و نقشه سرقت را طراحي كردم.

متهم ادامه داد: من شبانه از راه همان روزنه نفوذ وارد سوپرماركت مي شدم و ابتدا چند دقيقه اي دوربين مداربسته را قطع مي كردم و پس از سرقت و هنگام خروج از همان روزنه دوربين را وصل مي كردم و متواري مي شدم.

متهم كه به مواد مخدر اعتياد دارد گفت: در اين مدت 4 بار به اين سوپرماركت دستبرد زده ام.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *