تبلیغات خلاق با تغییر شرایط کرونایی

لایوهای اینستگرامی در نبود فوتبال

مرتضی یگانه

ذائقه جوانان را دچار تغیر های اساسی کرده اند؛ متد های جدیدی از زندگی را به عنوان ایدئولوژی های نسل جوان توسط فعالین اینستاگرامی خود به مردم تزریق می کنند و پس از زمینه چینی های بسیار دقیق و برنامه ریزی شده و نشان دادن ثروت های بادآورده خود زمنیه را برای یک پیشنهاد آماده می کنند.

پیشنهاد این موضوع که شما می توانید با انجام ریسک در سایت شرطبندی پول خود را چند برابر کنید؛ پیشنهادی که طی سالهای گذشته به ایجاد مشکلات بسیار در زندگی خانواده های بسیاری منجر شده است.

استفاده از آخرین روش های تبلیغاتی، انجام هزینه های گزاف برای تهیه محتوای تبلیغاتی نشان میدهد که تبلیغ تا چه میزان به درآمدشان کمک کرده است؛ درآمدی که سبب شده بسیاری از افرادی که روزگاری در بین مردم محبوبیت بسیاری داشته اند با مهاجرت به کشور های همسایه اقدام به ایجاد سایت های شرطبندی کرده اند.

آنها می‌دانند در چه فضای اقتصادی و به چه شکل احساسات و قوه ریسک افراد را مورد تحریک قرار دهند؛ به همین منظور تلاش می کنند تا به بهترین نحو ممکن از باتلاق قمار و شرطبندی خود یک کاخ رویایی بسازند و آن را به عنوان پیشنهادی ویژه به مردم ارائه کنند.

هنرمندانی که خود را ارزان فروختند

با شناسایی مخاطبین سایت های شرطبندی توسط سیاست گذاران و طراحان این پازل، ورود خوانندگان و افراد مشهور به این حوزه کلید خورد و دیری نگذشت که آلبوم موسیقی توسط فرشید امیرشقاقی و بیش از خواننده مطرح ایرانی در خارج از کشور منتشر شد.

نکته جالب در این بخش این است که تمامی خوانندگانی که مونتیگو را در تهیه این آلبوم همیاری کردند امروز دارای سایت شرطبندی هستند و هرکدام با تبلیغ های جذاب و جوان پسند درصددند تا بگویند که سایت آنها از اعتبار و امنیت بالایی برخوردار است.

میزان درامد هنرمدان از سایت های شرطبندی به میزانی هنگفت و قابل توجه است که ورود به سایت های شرطبندی و ایجاد درگاهی برای دزدیدن سرمایه های مردم در یک برهه زمانی به یک اپیدمی در بین اینفلئنسرهای اینستاگرام تبدیل شده بود و هنرمندانی در داخل کشور نیز در فضای مجازی خود به تبلیغ این سایت ها مشغول بودند که با برخورد پلیس فتا و دستگاه قضا مواجه شدند.

بزرگترین سرمایه یک هنرمند سرمایه اجتماعی است که به وی به عنوان یک الگو در جامعه نگاه می کنند؛ یکی از مهم ترین نگرانی های هنرمندان حاضر در این عرصه به خصوص آنهایی که دارای محبوبیت زیادی دارند افشا مسائل پشت پرده این سایت ها می باشد؛ اطلاعاتی که با افشای آن محبوبیت این افراد به عنوان مهم ترین مولفه حقیقی شان مورد هجمه شدید از سوی مردم قرار می گیرد.

پروژه تبلیغات خاموش برای تحریک جوانان برای حضور سایت های شرطبندی با پیشنهاد اتاق فکر خانواده امیرشقاقی به گونه ای پیش رفت که بسیاری از خوانندگان با پرزنت مستقیم فرشید امیرشقاقی پا به این حوزه گذاشتند.

در مدت زمان کوتاهی بسیاری از خوانندگان رپ ایرانی که در خارج از کشور سکونت دارند به امیرشقاقی پیوسته و با راه اندازی سایت شرطبندی با هجمه ای از تبلیغات هواداران خود را تشویق به حضور در سایت های خود می کنند.

در این بین هنرمندان بسیاری نیز با اعلام مخالف خود با فعالیت این سایت ها رسما اعلام کردند که با ایجاد چنین درگاه هایی برای درآمدزایی به صورت کلی مخالف هستند.

خطر ریزش درآمدها

درابتدای گزارش عنوان شد که یکی از اساسی ترین دلایلی که بسیاری از سایت های شرطبندی به کف فضای مجازی کشیده شدند تا با برگزاری لایو های ضد اخلاقی به میزان دنبال کنندگان خود بیافزایند تعطیل شدن فوتبال ها سراسر جهان به سبب شیوع ویورس کویید 19 بود اما پس از بازگشایی بسیاری از لیگ های دنیا پس از  3 ماه تعطیلی شاهد این بوده این که سایت های شرطبندی با ارسال پیامک، تماس تلفنی و یا حتی در نظر گرفتن جایزه های بسیار به دنبال تحریک کاربران برای بازگشت به فضای شرطبندی هستند.

در یکی دور روز اخیر شماره ای از کشور نروژ با یکی از کاربران قدیمی سایت های شرطبندی تماسی برقرار می کند و در اولین سوال از او می پرسد که دلیل شرکت نکردنش در سایت های شرطبندی و قمار چیست؟ وی با شروع پرزنت این کاربر قدیمی درصدد بود تا با معرفی ویژگی های سایت شرطبندی شان کاربر را به حضور مجدد در این سایت تحریک کند.

اگر به فضای مجازی دقت کنید از زمانی که بسیاری از درآمدهای از دست رفته سایت های شرطبندی به مرور زمان به سبد مالی شان بازگشت به یکباره لایوهای آنچنانی اینستاگرامی تمام شد و به نظر نمی رسد که کسی از صاحبان سایت شرطبندی قصد ایجاد حاشیه و یا حتی اجازه این کار را از سوی فرشید امیر شقاقی داشته باشد.

هزینه‌های سرسام آور تبلیغاتی

اگر تبلیغات سایت های شرطبندی را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که سایت های شطربندی برای تمامی سنین محتواهای خاصی تولید می کند تا بتواند به هر طریقی که می تواند یک کاربر بیشتر برای سایت های ود به دست بیورند.

در جریان تحقیق و تفحص در خصوص این گزارش با فردی مواجه شدیم که در سالهای گذشته برای سایت های شرطبندی کلیپ، مونشن گرافی و سایر فعالیت های تبلیغاتی را انجام می دادند.

یکی از نکاتی که این فرد در اختیار ما گذاشت این موضوع بود که مدیران سایت های شرطبندی به شدت از فضای اینستاگرام ترس دارند زیرا اعتقاد دارند که نهاد های نظارتی و امنیتی می توانند از طریق اینستاگرام آنها را مورد شناسایی قرار دهند و در نهایت انها را دستگیر کنند.

یکی دیگر از نکات جالبی که از هم صحبتی با این فرد به دست ما رسید این بود که بسیاری از افراد در بدنه فرهنگی و هنری کشور نیز با این سایت ها همکاری دارند و برای اثبات این موضوع این فرد کلیپی را به ما نشان داد که توسط یکی صداپیشه های صداوسیما تهیه شده بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *