ابراز ارادت گوینده اخبار به خواننده لس آنجلسی دردسرساز شد

سرویس فرهنگ

گوینده باسابقه بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون پس از آن که در یک برنامه نسبت به خواننده ایرانی مقیم خارج از کشور ابراز ارادت کرده بود ممنوع التصویر شد و دیگر نتوانست به جام جم برود. بی‌شک همه او را بارها در تلویزیون دیده‌ایم و از کودکی اخبار را با چهره او به خاطر می‌آوریم.

به گزارش صبح امروز ماجرا از این قرار است که چندی پیش محسن چاوشی با همسر یکی از خوانندگان ایرانی که پس از انقلاب به خارج از کشور رفته بود، تفاوت نظرهایی داشت و این موضوع به فضای مجازی کشیده شد. در یک برنامه از محمدرضا حیاتی، نظری در ارتباط با حواشی آنها پرسیده شد و وی به خواننده لس‌آنجلسی که از نوجوانی صدایش را می‌شنیده ابراز ارادت کرده بود.

تماس گرفتند گفتند فعلا نیایید

محمدرضا حیاتی که گوینده یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین خبرهای تاریخ تلویزیون یعنی رحلت امام خمینی(ره) است، درباره ماجراهایی که پس از یک گفتگوی زنده برایش پیش آمده می‌گوید: آنچه آن روز درباره آن خواننده گفتم حرف دلم بود اما شاید مسئولان صدا و سیما و معاونت سیاسی از من دلگیر شده باشند. از همان روز هم دیگر به تلویزیون نرفته‌ام. تماس گرفتند گفتند فعلا نیایید.‌ من هم گفتم چشم. عرض کردم من که بازنشسته شدم و همان موقع هم قبل از دستور شما تقاضا کردم اگر امکان دارد دیگر نباشم.اگرچه مردم و صداوسیما را دوست دارم و دو سوم عمرم را در صداوسیما گذرانده‌ام. چطوری می‌توانم چنین جایی را دوست نداشته باشم. (بغض) ولی بالاخره باید روزی دل کند.

او ادامه می‌دهد: دو مسئله سال‌ها من را زنده و سر حال نگه داشته است؛ یکی خود رسانه و دیگری ارتباطی است که با مردم دارم. هیچ چیز جای این را نمی‌گیرد که با مردم در تماس باشی. من هر جا می‌روم مردم مشکلات‌شان را می‌گویند و فکر می‌کنند من می‌توانم کاری کنم. من فقط می‌خوانم و بعضی وقت‌ها اشک می‌ریزم.

حیاتی با اشاره به اینکه تلویزیون خیلی از مجریان و گویندگان خود را از دست داده بیان می‌کند: تلویزیون باید از کسانی که روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده است و آن‌ها را به اینجا رسانده استفاده بهینه کند نه این که یک مجری راحت کنار گذاشته شود.

ظاهر و باطن من همیشه همین بوده است

گوینده باسابقه بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون ادامه می‌دهد: خدا شاهد است ظاهر و باطن من همیشه همین بوده است و اصلا روی دیگر ندارم که می‌گویند حیاتی می‌خواهد آن را نشان دهد. در صورتی که اگر می‌خواستم از کار و موقعیتم استفاده کنم، به‌راحتی می‌توانستم. در این سال‌ها در مراسم و همایش‌های مختلف پیش روسای جمهور، ‌وزرا، ‌نمایندگان مجلس و مسئولان بوده‌ام اما هیچ خواسته‌ای نداشتم.

حیاتی می‌افزاید: به نظر شما به زبان آوردن اسم یک خواننده چه اشکالی دارد؟ هر انسان یک اسم دارد و من هم نام او را به کار بردم. ایشان ترانه‌های خوبی داشته‌اند که خاطرات دوران نوجوانی و جوانی ما را شکل می‌دهد. حتی برخی از آن‌ها شعرهای ارزشمندی دارند و آهنگسازان خوبی آن‌ها را ساخته‌اند. من هیچ کاری به عقیده و دیدگاه سیاسی ایشان ندارم و صرفا درباره صدا صحبت کردم.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *