در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در شهر مشهد انجام شد:

 تعطیلی فعالیت اتوبوسرانی و قطارشهری تا اطلاع ثانوی  

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهدمقدس گفت: براساس تصمیم اعضای شورای شهر مشهد، شهرداری باید لایحه پیشنهادی برای تمدید مدت تعطیلی و پروتکل چگونگی فعالیت مجدد حمل و نقل همگانی را، برای پس از ۳۱ فروردین ماه، به صورت گام به گام و متناسب با شرایط شیوع ویروس کرونا، ظرف مدت یک هفته تهیه کند.

به گزارش صبح امروز مجتبی بهاروند، با بیان اینکه فعال شدن سیستم حمل‌ونقل عمومی به معنای افزایش آمار افراد مبتلایان ویروس کرونا و دیگر مشکلات مرتبط با این بیماری خواهد بود، اظهارکرد: براساس همین ‌دغدغه‌مندی، در جلسه رسمی امروز صبح شورای شهر مشهد، موضوع سرویس‌دهی حمل‌ونقل عمومی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بهاروند خاطرنشان کرد: در این جلسه، شهرداری مشهد مکلف شد، لایحه پیشنهادی برای تمدید مدت تعطیلی و یا پروتکل چگونگی فعالیت مجدد حمل و نقل همگانی را، برای پس از ۳۱ فروردین ماه، به صورت گام به گام و متناسب با شرایط شیوع ویروس کرونا، ظرف مدت یک هفته تهیه و به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارائه نماید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد افزود: تمدید تعطیلی و یا آغاز بکار سرویس‌دهی خطوط قطارشهری و اتوبوسرانی مشهد در اردیبهشت ماه منوط به گزارش‌های ستاد مقابله با کرونا و تصمیم شورای شهر خواهد بود.

بهاروند گفت: آنچه مسلم است، از سرگیری فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شکل تدریجی خواهد بود و شروع یکپارچه نخواهیم داشت.

تعطیلی خدمات دهی اتوبوسرانی و قطارشهری تا اطلاع ثانوی

هم چنین معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از موافقت شورای اسلامی شهر با ادامه تعطیلی فعالیت قطار شهری و اتوبوسرانی تا اطلاع ثانوی خبرداد.
خلیل الله کاظمی در این خصوص گفت: پیش از این تعطیلی خدمات دهی اتوبوسرانی و قطار شهری تا 23 فروردین از سوی شورای اسلامی شهر تصویب و تصمیم گیری در خصوص ادامه تعطیلی یا آغاز فعالیت پس از این تاریخ به شهردار مشهد تفویض شده بود.
وی افزود: برای تصمیم گیری در این خصوص، موضوع دردجلسه رسمی شورای اسلامی شهر که با حضور شهردار مشهد برگزار شد بررسی و مصوب شد، تعطیلی خدمات دهی اتوبوسرانی و قطارشهری تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.
کاظمی ادامه داد: همچنین مقرر شد که شهرداری مشهد هفته آینده لایحه ای در خصوص ادامه تعطیلی اتوبوسرانی و قطار شهری یا تعطیلی قطارشهری و فعالیت محدود اتوبوسرانی و یا بلعکس به همراه چگونگی فعالیت و ساعت خدمات دهی در صورت فعال شدن خدمات دهی ناوگان اتوبوسرانی و قطارشهری به شورای شهر ارائه دهد که این لایحه ظرف هفته آینده به شورا ارائه خواهد شد.

 کاهش بیش از ۹۰ درصدی ورود زائران به مشهد در نوروز ۹۹
البته کاهش شدید ورود زائران به استان نیز در تصمیم گیری برای فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی تاثیر زیادی دارد، در این باره معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفته است: با توجه به شیوع کرونا میزان ورودی زائران به مشهد مقدس حدود ۹۰ درصد کاهش داشته است البته هتل‌ها و اقامتگاه‌های نوروزی در استان و به ویژه مشهد تعطیل و از همه مهم‌تر بارگاه منور‌ رضوی بر روی زائران و مجاوران بسته است تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

محمدصادق براتی به آمار سفرها از ۲۵ اسفند تا پایان روز ۱۵فروردین اشاره کرد و افزود: ۲ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۳ زائر و مسافر از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین به مشهد وارد شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۹۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

براتی ادامه داد:  هم‌چنین در این مدت ۹۳۱ هزار و ۱۳۸ نفر نیز وارد خراسان رضوی شدند.

باز شدن ادارات از شنبه 22 فرودین با یک سوم ظرفیت

اگر چه هنوز مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است اما از امروز ادارات استان با یک سوم ظرفیت باز خواهند بود که به نظر با  باز شدن ادارات به سرویس دهی نیاز باشد، البته سرویس دهی حمل و نقل عمومی در هفته گذشته و ازدحام جمعیت در متر و اتوبوس های پایتخت موجی از نگرانی افزیش شیوع دوباره کرونا را ایجاد کرده است. باید منتظر ماند و دید شهرداری چه راهکاری را پیشنهاد و شورای اسلامی شهر مشهد برای فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی چه تصمیمی می گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *