152 مبتلا به کرونا در خراسان

دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۵۲ نفر رسید.

دکتر علی اصغر انجیدنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی دیروز ۱۳۵ نفر بود افزود: در حال حاضر تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان خراسان رضوی دستکم یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را دارند.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد مبتلایان به  ویروس کرونا مربوط به مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۸۹ نفر است و پس از آن نیشابور ۴۳ نفر مبتلا به این ویروس را دارد.

وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه به ترتیب با ۹ و هفت نفر مبتلا در مرحله بعدی قرار دارند و در دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد و تربت‌جام نیز به ترتیب سه و یک نفر مبتلا ثبت شده است.

دکتر انجیدنی افزود: از روز ۳۰ بهمن ماه تا ۱۸ اسفند، یک هزار و ۷۸۷ نفر مبتلا به بیماری حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون ۷۵۷ نفر آنان با طی مراحل درمانی، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت استان نیز زیرپوشش دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام ، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *