در جلسه مشترک اعضای شورای شهر با شهردار مطرح شد:

بخشش لازم نیست عوارض بگیرید

علی نژاد

شیوع ویروس کرنا بسیاری از مشاغل شهری را تحت تاثیر قرار داده است، کسب و کارهای مرتبط با شهرداری نیز متاثر از این شرایط بوده اند، مدیریت شهری برای مساعدت به شهروندان قصد داردعوارض صنفی و تجاری موقت را در سه ماهه اول سال 99 به کسبه ببخشد که تاکنون دو عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز از این پیشنهاد شهردار مشهد حمایت کرده اند.

به گزارش صبح امروز شهردار مشهد دو روز قبل در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که با حضور معاونان و مدیران شهری برگزار شد، با تاکید بر این که در مقابله با ویروس کرونا تنها به اقدام برای پیشگیری از شیوع اکتفا نخواهیم کرد، گفته است: حمایت از شهروندان متضرر نیز در اولویت اقدامات شهرداری مشهد است و در اولین گام، تعدیل بهای خدمات تجاری موقت در سه ماهه اول سال99 تا ۱۰۰ درصد را خواهیم داشت.

عوارض شغلی و بهای تجاری موقت 3 ماهه اول سال مشمول بخشودگی

هم چنین رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز با توئیتی در فضای مجازی از بخشودگی عوارض صنفی و تجاری موقت  در سه ماهه اول سال 99 خبر داده و نوشته بود: با توجه به رکود پیش آمده در وضعیت کسب و کار، مقرر شد عوارض شغلی و بهای تجاری موقت 3 ماهه اول سال کسبه شامل بخشودگی شود. مدیریت شهری به سهم خود در آستانه نوروز از کسبه حمایت کرد در انتظار سایر دستگاه ها هستیم.

شورا خود را حامی اصناف می داند

هم چنین روز گذشته رئیس شورای شهر مشهدمقدس در این باره گفت: شورای شهر مشهد خود را حامی اصناف می‌داند و در همین راستا با توجه به شرایط دشوار پیش آمده، پیش‌بینی شده بهای 3 ماه تجاری موقت و عوارض صنفی کسبه کاهش یابد.

محمدرضا حیدری در نشست مشترک اعضای شورای شهر مشهد با شهردار، با تاکید بر اینکه متولی سلامت در شهر، دانشگاه علوم پزشکی است، اظهارکرد: با این وجود، شورای شهر مشهد دغدغه سلامت شهروندان را داشته و نسبت به شهر احساس مسئولیت می‌کنیم؛ لذا در جهت مقابله با ویروس کرونا گام برداشته و اعتبارات خوبی نیز پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش این روزهای ما عدم هم‌افزایی و کار سیستمی است، گفت: تعامل و هم‌افزایی در درون مدیریت شهری و شهرداری مشهد باید شکل گیرد؛ هر بخش و قسمت شهرداری باید متولی مشخص یکسری از اقدامات شهرداری شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در ستاد تدبیر استان نیز برای هر حوزه باید مجموعه‌ای مشخص مسئولیت کار را عهده‌دار شود؛ بعنوان مثال برای حاشیه شهر یکی از نهادها همچون بهزیستی، استان قدس رضوی، شهرداری و … متولی شوند.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با اشاره به شرایط دشواری که کسبه، بازاریان و اصناف در این روزها دارند، گفت: شورای شهر مشهد خود را حامی اصناف میداند و در همین راستا، کاهش عوارض 3 ماه تجاری موقت و صنفی کسبه پیش‌بینی شده است.

اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی دیگر محور سخنان حیدری در این جلسه بود و وی با بیان اینکه در این حوزه دچار آشفتگی هستیم، گفت: در این زمینه باید از چهره‌های باتجربه بهره گرفت تا اطلاع‌رسانی همسو و هماهنگ داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش و اطلاع‎‌رسانی به شهروندان ساکن در حاشیه شهر مشهد، افزود: سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری میتواند به این حوزه وارد شود؛ سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد نیز با حضور گسترده خود تاثیرگذاری بسزایی خواهند داشت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *