با حضور مسئولان پروژه بولوار خاقانی به بولوار نماز بهره برداری شد:

اتصال خاقانی به نماز

شهردار مشهد : فضای سبز به مساحت 43 هکتار در اراضی غربی بولوار خاقانی و بولوار نماز احداث شد

علی نژاد

مراسم افتتاح «ادامه بولوار خاقانی تا بولوار نماز» با حضور شهردارمشهد، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار و مدیران شهری و استانی برگزار شد و شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه پیش از این، قول آغاز یا افتتاح یک پروژه عمرانی در هر ماه را داده بودیم؛ گفت: مفتخرم که بگویم اکنون هر هفته یک پروژه عمرانی را افتتاح یا آغاز خواهیم کرد.

به گزارش صبح امروز، محمد رضا کلائی در مراسم افتتاح “ادامه بولوار خاقانی تا بولوار نماز” که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهردار و مدیران شهری و استانی برگزار شد، افزود: در حال حاضر شاهد افتتاح یکی دیگر از پروژه های عمرانی هستیم که زودتر از زمان مقرر به بهره برداری رسیده است و امیدواریم در سایر پروژه ها نیز شاهد همین اتفاق باشیم.
وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در اجرای پروژه “ادامه بولوار خاقانی” برای ما اهمیت داشت، خواست شهروندان و ضرورت توسعه این منطقه بود، اما از این موضوع مهم تر آینده فضای سبز منطقه است که در نظر داریم در 43 هکتار از اراضی غرب بولوار خاقانی تا اراضی راه وشهرسازی در بولوار نماز کمربند سبز و پارک مجهز و کاملی را ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه از همکاری آستان قدس رضوی در اجرای این پروژه تشکر می کنیم، اظهارکرد: با همراهی و توافق آستان قدس رضوی در خصوص اراضی شاهد توسعه فضای سبز این منطقه و تکمیل شبکه انتقال جدا سازی آب شرب از آب خام خواهیم بود که 5 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز جنوب شهر را تامین خواهد کرد.
کلائی ادامه داد: در کنار افتتاح این پروژه به زودی شاهد افتتاح ایستگاه “الندشت” و به دنبال آن ایستگاه “کوهسنگی” خط دو قطار شهری مشهد نیز خواهیم بود.

کاهش بار ترافیکی میدان شهید کاوه و بولوار پیروزی با افتتاح پروژه “ادامه بولوار خاقانی”

هم چنین معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به افتتاح پروژه “ادامه بولوار خاقانی تا بولوار نماز” گفت: اجرای این پروژه بار ترافیکی میدان جمهوری، بولوار پیروزی و میدان شهید کاوه را کاهش خواهد داد.

خلیل ا… کاظمی دریان مراسم افزود: شهروندان ساکن این منطقه در مراجعاتی که داشتند در خصوص ناامنی این بولوار ابراز نگرانی می کردند و خواستار اجرای ادامه این بولوار بودند.
وی اضافه کرد: با توجه به درخواست شهروندان، تیرماه امسال با حضور شهردار مشهد از محل بازدید کردیم، سپس با توجه به وضعیت منطقه، درخواست شهروندان و موافقت شورای اسلامی شهر جهت تامین اعتبار آن پروژه “ادامه بولوار خاقانی تا بولوار نماز” در دستور کار قرارگرفت.
وی با بیان اینکه 120 روز برای اجرای این پروژه زمان در نظر گرفته شد، اظهارکرد: 25 روز از این زمان صرف توافق با آستان قدس برای تسهیل حریم بود، در واقع پروژه طی حدود 95 روز کار مفید اجرا و آماده بهره برداری شد.
کاظمی ادامه داد: ادامه بولوار خاقانی به بولوار نماز به طول 500 متر و دارای مسیر ویژه دوچرخه و عابر پیاده است که با هزینه 5 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و با تکمیل پروژه “چپ گرد شهید ناصری” باعث کاهش ترافیک در میدان جمهوری، بولوار پیروزی و میدان شهید کاوه خواهد شد.

طی یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه عمران و حمل ونقل انجام شده است

هم چنین رییس کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن تقدیر از فعالیت های مدیریت شهری در حوزه پروژه های عمرانی گفت: طی یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه عمران و حمل و نقل انجام شده است.

احمد نوروزی در مراسم افتتاح افزود: خوشحال هستیم که با افتتاح پروژه ای جدید گام دیگری در جهت خدمت به شهروندان برداشته شده است.
وی به اقدامات سازمان عمران شهرداری مشهد از ابتدای سال تا کنون اشاره و اظهارکرد: در این مدت پروژه های بسیار خوبی از جمله بازگشایی خیابان های بسکابادی، محمد آباد به طرق، دوربرگردان غیر همسطح آیت الله هاشمی رفسنجانی اجرا و به بهره برداری رسیده و برخی دیگر نیز در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: بسیار خوشحالیم که پروژه های سنگین و کلان عمرانی همچون احداث قطارشهری نیز در کنار سایر پروژه های شهر با قوت در حال اجرا است؛ به نحوی که ایستگاه “الندشت” و به دنبال آن “کوهسنگی” خط دو به زودی به بهره ‌برداری خواهد رسید، حفاری تونل خط 3 هم مطابق برنامه زمان‌بندی در حال اجرا است و فرآیند انتخاب پیمانکار برای خط 4 نیز انجام شده است.
نوروزی تصریح کرد: این اتفاقات خوب در حالی افتاد که در زمان آغاز کار شورای پنجم، شهرداری 8000 میلیارد تومان بدهی داشته و حتی دغدغه تامین حقوق کارمندان نیز وجود داشت ولی امروز شاهد بهره ‌برداری از پروژه هایی هستیم که در همین دوره کلنگ ‌زنی شده‌اند.
رییس کمیسیون اقتصادی و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد به تاثیر اتصال بولوار خاقانی به بولوار نماز در ترافیک منطقه اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این پروژه باعث کاهش ترافیک در بوولوار پیروزی، میدان جمهوری و شهید کاوه خواهد شد.

گفتنی است: پیش از این کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفته بود: عملیات اجرایی پروژه بازگشایی و ادامه بولوار خاقانی تا بولوار نماز که مدت زمان اجرای آن از سوی کارشناسان و مشاور پروژه، 8 ماه اعلام شده بود با تاکید شهردار مشهد در تاریخ 13 مرداد ماه 98 و با تابلو روز شمار 4 ماه آغاز شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *