مدیر کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی اعلام کرد؛

گردشگری مشهد در امان از کرونا

علی نژاد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع د ستی خراسان رضوی از ابلاغ و اجرای اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در زمینه ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری استان خبرداد.
به گزارش صبح امروز، ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و پروتکلی که از سوی استانداری و دانشگاه علوم مزشکی تهیه و تدوین شده است، کلیه تمهیدات لازم برای انجام اقدامات پیشگیری از ویروس کرونا به تمامی تشکل‌های تحت نظارت این اداره کل ابلاغ شده است.
او ادامه داد: براین اساس اقدامات اجرایی لازم انجام گرفته است.
مکرمی فر تصریح کرد: همچنین این پروتکل نیز در تمام ادارات شهرستان‌ها و مجموعه‌های تاریخی و موزه‌ها نیز اعمال شده است.

وضعیت مشهد چگونه است؟

مشهد دومین کلان شهر ایران است که به دلیل وجود مقدس آقا امام رضا (ع) همه ساله پذیرای بسیاری از زائران و گردشگران داخلی و خارجی است.

مشهد نه تنها از جاذبه های طبیعی بلکه از ابنیه‌های تاریخی بسیار مهمی نیز برخوردار است. یکی از این ابنیه های مهم باغ موزه نادری است که آرامگاه پادشاه مقتدر افشاری، نادرشاه است و در موزه آن از سپر، کلاه خود و شمشیر این پادشاه فقید نگهداری می شود.

درباره مشهد و سفر به آن باید بگوییم که با مراقبت و پیشگیری می‌توانید به تعطیلات نوروزی بروید و  از سفر های نوروزی خود نهایت لذت را ببرید. اما در ادامه مطلب با راه های پیشگیری از کرونا آشنا خواهید شد که در طول سفر می‌توانید با عمل به این موارد، گردشی بی دردسر را در نوروز تجربه کنید.

هتل مشهد یکی از نکته‌های مهم سفر است که می‌توانید با رزرو هتل‌های اطراف مشهد، از کرونا در امان بمانید. همانطور که می‌دانید حرم مطهر به دلیل ازدحام جمعیت همواره شلوغ بوده و این می‌تواند سبب شیوع کرونا شود. پس می‌توانید هتل پارک حیات طرقبه مشهد یا هتل ثامن مشهد را انتخاب کنید که در منطقه ییلاقی طرقبه قرار دارند و از حرم مطهر دور می باشند.

راه‌های پیشگیری از کرونا در تعطیلات نوروزی مشهد چیست؟

همانطور که اشاره کردیم اولین گام برای دورماندن از ویروس کرونا انتخاب هتل مشهد در مناطق دور از مرکز شهر است که پیشنهادهایی را در سطر بالا به شما عزیزان دادیم. دومین راه برای سفر نوروزی به مشهد استفاده از خودروی شخصی به جای هواپیما یا قطار است. سفر با خودروی شخصی سبب می شود که بدون تماس با دیگران راهی سفر به مشهد یا تهران شوید.

سومین راه برای پیشگیری از کرونا در طول سفر دست ندادن، رو بوسی نکردن و شستن مکرر دست‌ها است که این موارد به طور کامل شما را از ویروس کرونا در امان می‌دارد. در هنگام سفر به مشهد یا تهران با عمل به مواردی که ذکر شد می‌توانید سفری بدون دغدغه، قیمت مناسب و به یادماندنی داشته باشید. نا گفته نماند طبق گفته دانشگاه علوم پزشکی در مورد مشهد، هیچ نگرانی از بابت ویروس کرونا در این شهر وجود ندارد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *