اکبر میثاقیان:

ویروس کرونا از من می‌ترسد

اکبر میثاقیان از مربیان خوش مشرب فوتبال ماست؛ مربی ای که تیم های زیادی را به لیگ برتر هدایت کرده و تیم های زیادی را هم از خطر سقوط به دسته پایین تر نجات داده است.

نکته جالب در مورد اکبر میثاقیان اینکه کمتر اتفاق افتاده مربیگری تیم روتینی را برعهده بگیرد. البته به نظر می رسد او چالش صعود یا سقوط نکردن را دوست دارد. فصل اخیر جز معدود فصل هایی بوده که شاهد حضور او روی نیمکت تیم ها نبودیم. به خصوص تیم های دسته اولی. به همین بهانه با او گپ زدیم تا متوجه شویم این روزهایش چگونه می گذرد.

اکبر آقا با مربیگری خداحافظی کرده اید؟

نزنید این حرف ها را. من هنوز جان دارم و تا زمانی که عصا به دست نشدم مربیگری می کنم.

خب پس چرا امسال هیچ تیمی نبوده اید!

مدرس کلاس مربیگری حرفه ای ما یک روز به آقای محصص گفت به اکبر آقا بگو بره پاشو عمل کنه در غیر اینصورت بعدها به مشکل برمی خوره و پاش از زانوش در میاد! این رو که به من گفت استرس تمام وجود من را فرا گرفت. چنان ترسیده بودم که تا صبح خوابم نبرد. کلی با خودم حرف زدم که اگر بروم این فصل نمی توانم مربیگری کنم و اگر یک فصل بیرون بنشینم ممکن است فراموش شوم و … بالاخره عمل کردم. چند ماهی استراحت کردم و الان خوب خوب شده ام و آماده ام دوباره مربیگری را شروع کنم. شاید دیدید در همین هفته ها در یکی از تیم هایی که برای بقا می جنگد شروع بکار کردم. البته این را هم بگویم ابتدای فصل و حتی نیم فصل خیلی از تیم ها به من زنگ زدند و گفتند حتی بیا با عصا مربیگری کن اما عمل سختی بود و باید استراحت می کردم.

پس باز هم می خواهید مربیگری کنید؟

حتما. شما می گویید حالا که پایم صاف شده مربیگری را کنار بگذارم. اصلا و ابدا. تا روزی که عصا دست من ندهند مربیگری می کنم. من هنوز جان دارم.

دوباره می خواهید مربی تیم های در حال سقوط شوید؟

من این چالش را دوست دارم. همیشه در همه تیم هایی که بودیم یا باید برای صعود به لیگ برتر می جنگیدیم یا اینکه به لیگ یک سقوط نکنیم. خدایی اش هم این بخش از مربیگری خیلی سخت است. چه کنیم همیشه این تیم ها به ما پیشنهاد کار می دهند و من هم عاشق مربیگری هستم و نمی توانم دور از فوتبال باشم. این 5 – 6 ماه هم دوری از فوتبال را به خاطر عمل زانو تحمل کردم. مدرس خارجی کلاس حرفه ای چنان به من گفت اگر پایت را عمل نکنی از زانو جدا می شود که مثل یک بچه ترسیدم. شاید اگر او به من نمی گفت الان روی نیمکت یکی از تیم ها بودم. البته این را هم بگویم از همین الان آماده کار هستم و شاید پیش از پایان فصل جاری دوباره مربی شدم. اول فصل هم خیلی از تیم ها به من گفتند با عصا بیا کار کن اما من قبول نکردم چون باید استراحت می کردم تا پایم صاف صاف شود.

فرصت خوبی شد که چند ماهی در کنار خانواد باشید. حالا که پایتان صاف شده در کار خانه به همسرتان کمک می کنید؟

من همیشه مخلص همسرم بوده ام. این چند ماهی که خانه بودم متوجه شدم خانم ها چه سختی هایی را متحمل می شوند و اصلا زندگی ندارند. و این روزها متوجه شدم زنم چقدر تودار بوده و خیلی چیزها را به من نمی گفته. من در همه این سال ها همان طور که گفتم تو تیم هایی که مربیگری کردم که یا باید برای صعود به لیگ برتر می جنگیدند یا تلاش می کردند که به دسته اول سقوط نکنند و همیشه روی من فشار بوده. البته من این چالش را دوست دارم و الان هم آماده ام مربی تیمی شوم که در حال سقوط باشد.

نظر شما در مورد مربیگری مجتبی سر آسیایی در تیم شهر خودرو…

مجتبی در شهرداری مشهد شاگرد من بوده. زمانی که در پدیده بودم او همراه ما بود و همیشه از او مشورت می گرفتم. به طور حتم آدم باهوشی است که در این شرایط سنی مربی تیم شده. باید به او فرصت دهیم. خوب است که مربی جوان وارد فوتبال شود. آنها ایده های خوبی برای مربیگری دارند. البته من هم در این شرایط سنی همیشه سعی کردم خود را بروز نگه دارم و یکی از دلایل شرکت در کلاس حرفه ای مربیگری نیز همین بوده.

و اسکوچیچ در تیم ملی. خیلی ها به این انتخاب خرده گرفتند.

خوب یا بد او مربی تیم ملی شده و وظیفه ما در این برهه این است که از او حمایت کنیم. ضربه به او ضربه تیم ملی است. زمان زیادی به آغاز بازی با هنگ کنگ نمانده. باید به اسکوچیچ و تیم ملی روحیه و راهکار بدهیم. تیم ملی برای ماست.

با کرونا چه کار می کنید؟

مثل اینکه من به موقع عمل کردم چون چند ماهی است که در خانه استراحت می کنم و کمتر بیرون می روم. ویروس کرونا از من می ترسد و سراغ من نمی آید. اما خارج از شوخی امیدوارم خیلی زود از این بحران عبور کنیم و همه مردم ایران در سلامت باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *