شهردار مشهد؛

از حق مشهد نمی گذریم

در چهارمین روز دهه فجر نخستین خودروی دارای بالابر ۷۲ متری آتش‌نشانی کشور در مشهد رونمایی و پنجاهمین ایستگاه آتش‌نشانی این شهر نیز به نام شهید سلیمانی بهره برداری شد.

به گزارش صبح امروز شهردار مشهد روز گذشته در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: از راهبرد سازمان آتش‌نشانی مشهد که با تمرکز بر منابع انسانی به دنبال توسعه این سازمان است حمایت می کنیم و در جهت بهبود بهره‌وری این سازمان از هیچ حمایت دریغ نمی‌کنیم.

محمد رضا کلایی افزود: باید وضعیت ایمنی را در شهر ارتقا دهیم و مدیریت شهری و شورای شهر در این مسیر همراه سازمان آتش‌نشانی هستند و استاندار خراسان رضوی نیز در همه حوزه‌ها به طور جدی از ما حمایت کرده اند.

وی ادامه داد: این کلانشهر سالانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون زائر است و  امکانات و خدمات‌رسانی آن هم برای همه زائران است که به آن افتخار می‌کنیم.
شهردار مشهد با بیان این که از حق مردم و توسعه شهر مشهد نمی‌گذریم افزود: برخی از مسوولان تهران‌نشین یا وظیفه‌ای که بر عهده دارند را نمی‌فهمند یا توان انجام وظایف خود را ندارند و یا در جای اشتباه نشسته‌اند و به جای کار راه‌اندازی می‌گویند وضع مشهد خوب است و به کمک نیاز ندارد.
کلایی گفت: تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا در مشهد به بهترین نحو عمل کنیم و از حق مردم مشهد برای توسعه شهر نمی‌گذریم. نمی‌شود چون مردم تلاش کرده اند و شهر مشهد وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرها دارد حق این شهر را ندهید و تهران‌نشینان و نمایندگان مجلس بدانند صدای ما تا پایان سال برای گرفتن حق مشهد بلند خواهد بود.
وی ادامه داد: برای گرفتن حق مشهد مراجعه می‌کنیم اما می‌گویند شما وضعتان خوب است اما این قابل قبول نیست که به بهانه خوب بودن وضع مشهد مجوز انتشار اوراق مشارکت را ندهند از این رو  از استاندار و همه مسوولان می‌خواهیم در مسیر اخذ حق مردم مشهد ما را حمایت کنند.

او تاکید کرد: به این دلیل که بقیه عقب‌تر هستند ما عقب نمی‌ کشیم و کارهای بسیاری باید در این شهر عملیاتی شود و تمام تلاش خود را می‌کنیم که کارها پیش برود اما در این موقعیت حساس از حق شهر مشهد نمی‌گذریم و ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: کارکنان آتش‌نشانی مشهد از متخصص‌ترین نیروهای عملیاتی هستند و استانداردهای ایمنی در مشهد افزایش یافته است.
احمد یزدان‌پناه افزود: ایمنی به عنوان یک اصل جدی باید مورد توجه باشد و با افزایش ضریب ایمنی تعداد حوادث به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد هم در این مراسم گفت: برای افزایش رفاه و کیفیت زندگی شهروندان باید شاخص‌های ایمنی ارتقا یابد.
مهدی یعقوبی افزود: توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی متناسب با توسعه شهر و توسعه ناوگان از اولویت‌های سازمان آتش‌نشانی مشهد است و تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد امروز با افتتاح ایستگاه شهید سلیمانی به ۵۰ ایستگاه رسید.
وی ادامه داد: ایستگاه شهید سلیمانی در بلوار شاهنامه دارای موقعیتی راهبردی و مهم است و این ایستگاه محدوده‌های بلوار شاهنامه، شهرک صنعتی توس، آرامگاه فردوسی و پارک علم و فناوری را پوشش می‌دهد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با حمایت شورای شهر امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی اعتبار اختصاص یافته و عملیات اجرایی ساخت چهار ایستگاه هم در دست انجام است.
یعقوبی افزود: امسال بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۲۶ دستگاه ماشین‌آلات آتش‌نشانی اختصاص یافته‌ است و امروز نیز به عنوان نخستین شهر در کشور آتش نشانی مشهد به خودروی دارای نردبام ۷۲ متری مجهز شد که برای خرید آن از کشور ایتالیا ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده‌ است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *