آئین تکریم از دکتر محمود روحانی برگزار شد؛

نخبه ملی، مردی از شهر ما

مریم اصغری

روز گذشته آئین نکوداشت دکتر محمود روحانی، استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با همکاری بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به منظور پاسداشت تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و عملی او در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

چاپ دومین اثر دکتر روحانی در زمینه قرآن پژوهی

در این مراسم دکتر محمد حسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تقدیم لوح تقدیری به افسانه شریعتی، همسر دکتر روحانی، به قدردانی از زحمات و همراهی‌های صمیمانه وی پرداخت و در ادامه برنامه، در رابطه با شخصیت برجسته دکتر روحانی گفت: دکتر روحانی، سال‌های پیش از انقلاب و بعد از آن به کشورمان خدمت کرده و در ارتقا سطح کیفی علم پزشکی نقش به‌سزایی داشته است. کتاب «المعجم» که یکی از بزرگترین آثار ماندگار ایشان به شمار می‌رود، در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته‌است.

دکتر بحرینی ادامه داد: تلاش‌های دکتر روحانی در عرصه‌های قرآن پژوهی در دیگر کشورها بیشتر از داخل شناخته شده‌است، به گونه‌ای که در بسیاری از کرسی‌های قرآن پژوهی خارج از کشور اعم از اسلامی و غیر اسلامی، از آمریکا تا مصر نام وی را ماندگار کرده است. برای خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جای بسیار خرسندی دارد که به زودی دومین اثر دکتر روحانی در زمینه قرآن پژوهی، پس از 40سال زحمات ایشان، توسط انتشارات دانشگاه به چاپ خواهد رسید.

پتانسل خراسان رضوی در پرورش نخبگان

دکتر محسن شاه رضائی مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان کشور نیز ضمن یادآوری تلاش‌های این بزرگمرد عرصه علوم پزشکی بیان کرد: علمای علم تربیتی و روانشناسی معتقدند یکی از ابزارهای موفقیت جامعه، نشان دادن انسان‌ها و الگوهای موفق است. افرادی مانند دکتر روحانی، الگویی برای جوانان است که باید از تجربیات امثال او استفاده کرد. چراکه برای رسیدن به این جایگاه، مسیری طولانی را طی کرده است.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان کشور ضمن اهدا لوح «ارج نامه» به ایشان، به قرائت پیام مقام عالی بنیاد علمی نخبگان پرداخت و با بیان اینکه خراسان رضوی پتانسیل زیادی در پرورش افراد نخبه دارد افزود: یکی از اهداف تکریم این بزرگان، فراهم‌سازی زمینه حضور این اساتید در جامعه علمی است تا سایرین نیز بتوانند از تجربیات آن‌ها استفاده کنند و ما خوشحالیم که دکتر روحانی به این جایگاه دست پیدا کرده و برای خطه خراسان رضوی افتخارات زیادی به بار آورده است.

دانشگاه، محلی برای توسعه کشور

در ادامه این برنامه دکتر بهرامی از اساتید برجسته و عضو هیات علمی پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در بخشی از صحبت‌های خود بیان کرد: دانشگاه نه تنها محلی برای آموزش علم، بلکه محل توسعه کشور است و طبیعتا باید بتواند افرادی مثل دکتر روحانی را تربیت کند.. دکتر محمود روحانی علاوه بر جایگاه علمی برجسته در صراحت لهجه، شجاعت، وقت شناسی و همچنین اخلاق الگوی خوبی هستند.

توجه ویژه به پژوهش قرآنی

دکتر جعفر یاحقی عضو هیات علمی دانشگاه فرودوسی با بیان اینکه دکتر روحانی پیوند دهنده ادبیات و پزشکی هستند بیان کرد: بخش شیرین زندگی من دوستی و ارتباط دیرین با ایشان است که در تمام این سال‌ها ادامه داشته است. برای جامعه ما باعث افتخار است که فردی، در چنین جایگاه بلندمرتبه علمی به پژوهش قرانی نیز توجه خاص داشته است.

فروتنی بارز دکتر محمود روحانی

در پایان این مراسم دکتر محمود روحانی ضمن ابراز قدردانی از حضور مدعوین و سخنان اساتید برجسته حاضر در مرلسم به بیان تجربیات و خاطرات خود در این سال‌ها پرداخت و در بخشی از صحبت‌های خود بیان کرد: سخنرانان آنقدر به من لطف داشتند، که دچار احساس شدم و نمی‌دانم چطور جواب محبت‌های آن‌ها را بدهم و در پاسخ لطف آن‌ها، تنها می‌توانم به این شعر اکتفا کنم که «من خسی بی سروپایم که به زیر افتادم، او که می‌رفت مرا هم به دل دریا برد»

این مراسم با اهدای تقدیرنامه و لوح از این نخبه کشوری و استاد برجسته بین‌المللی پایان یافت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *