قاصدک را اندازه دویدن دوست دارم

وحدانه آخوندشریف

«شب قاصدک» نمایشی به کارگردانی حمیدرضا جندقی، نویسندگی مجتبی حدیدی و تهیه‌کنندگی رسول مجرد کاهانی است، که پنجشنبه‌شب در محل تماشاخانه خورشید برای اولین بار به روی صحنه رفت. قاصدک که بازیگر نقش اول این تئاتر زیبا  بود دختری است  که خانواده‌اش را در زلزله ازدست‌داده و درگیر حواشی و روزمرگی‌هایی ست که باید خود به‌تنهایی آن‌ها را حل‌وفصل کند.

احساسی‌ترین جمله این داستان را از زبان برادر قاصدک که نمی‌تواند راه برود و بیمار است می‌شنویم که به خواستگار قاصدک می‌گوید خواهرش را اندازه دویدن دوست دارد و با اجرای خاص خود در حین دیالوگ لحظات پرشوری را رقم می‌زند.

دبیر کانون تئاتر جهاد دانشگاهی خراسان محمود هدایت از مهمانان ویژه تئاتر شب قاصدک بود  و در گفت و گو با خبرنگار صبح امروز در خصوص اجرای این تئاتر ابراز کرد: شب قاصدک به‌نوبه خود کاری نو و تازه که البته خلاقیت حمیدرضا جندقی در تمام‌کارهایی که ارائه می‌دهد ستودنی است ، روایتی زیبا از معضلات جامعه بود بدون اینکه بخواهد حاشیه‌سازی داشته باشد.

وی افزود: تئاتر مشهد در رتبه دوم کشوری است و خیلی از تئاتری‌هایی که حتی الآن در تهران کار می‌کنند مشهدی هستند و در این چند سال اخیر در زمینه تئاتر پیشرفت چشمگیری داشتند و شانه‌به‌شانه  بازیگران تئاتر تهران کار می‌کنند و با آن‌ها برابری می‌کنند.

در ادامه حمیدرضا جندقی کارگردان نمایش شب قاصدک در گفت‌وگو با خبرنگار صبح امروز عنوان کرد: این نمایش یک پروسه سه ماه و نیم را طی کرد و نویسندگی این کار را مجتبی حدیدی بر اساس طرحی از ابوالفضل حسین پور بر عهده داشت و کاری از گروه تئاتر پویا به سرپرستی بنده بود که امروز بر روی صحنه رفت.

وی عنوان کرد: نمایش شب قاصدک مضمونی اجتماعی دارد و مهم‌تر از آن به مشکلات زنان ایرانی می‌پردازد  با محوریت عدالت اجتماعی و من به‌عنوان عضوی از رسانه و هنر مشکلات جامعه زنان را یکی از دغدغه‌های خود می‌دانم و جالب است که آن‌قدر گاهی ظلم به زنان به‌کرات تکرار می‌شود که خود جامعه زنان هم به این موضوع عادت کرده و به پایدار ماندن آن دامن زدند. من وظیفه خود می‌دانم که با حرفه خود این دغدغه‌ها را به مسئولین یادآوری کنم  که شاید تلنگری باشد  و ما شاهد اتفاقات بهتری در جامعه خود باشیم.

همچنین کیانا فاطمی جانشین تهیه شب قاصدک جوان‌ترین عضو این گروه تئاتر بود که در گفت و گو با ما به مهارت گروهی که با آن کار می‌کند اشاره و عنوان کرد: برای من کار کردن با گروه حرفه‌ای شب قاصدک بسیار لذت‌بخش بود و خوشبختانه مشکلات و دغدغه‌های اجرای تئاتر در این گروه در حداقل خود قرار داشت و باعث شد هر کس در جایگاه خود بهترین کار را ارائه دهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *