در مستند شهید مدافع حرم به تصویر کشیده شد؛

«جهان جواد»، روایتی از یک چهره ساده و صمیمی

سیده ریحانه موسوی

مستند «جهان جواد» صبح روز پنجشنبه  در پردیس سینمایی هویزه مشهد با حضور خانواده شهید و عوامل سازنده فیلم، اکران شد. این فیلم مستند به کارگردانی “سید صادق غفوریان” و با حمایت نهادهای مختلف تهیه شده است.

با غلو کردن از باور پذیری مخاطب کم میشود

کارگردان مستند «جهان جواد» سید صادق غفوریان گفت: آنچه در فرآیند تولید این اثر مورد توجه گروه تولید قرار گرفت، تلاش برای ارائه شخصیت واقعی از شهید جهانی بود هیچگاه نخواستیم روایتی ارائه کنیم که این شخصیت ساده و صمیمی‌ نزد تماشاگران خود تبدیل به شخصیتی دست نیافتنی شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش عوامل ساخت مستند جهان جواد به تصویر کشیدن خود شخصیت ساده و صمیمی شهید جهانی بوده است؛ افزود: ما نمی خواستیم نه چیزی بیشتر و نه کمتر از شهید ساخته و بیان شود و در ساخت این مستند باور پذیری کار برای ما خیلی مهم بوده است و اینکه این شخصیت شخصیتی باشد که برای مخاطب و تماشگر دست یافتنی باشد یعنی در واقع ما یک شخصیت اسطوره ای را ارائه نکینم که تماشاگر وقتی این را ببیند باور نکند.

کارگردان مستند جهان جواد بیان کرد: این مستند در چهار روایت، روایت شوق، روایت جهاد، روایت پرواز و روایت دلتنگی تقسیم بندی شده است که محتوا در این چهار روایت جای خود را پیدا کرده است.

وی با اشاره به تاثیر گذاری این گونه مستندها بر جوانان گفت: طبیعتا جنگ سوریه و فضایی که مدافعان حرم در سوریه و عراق داشتند با جنگ های دوره دفاع مقدس بسیار متفاوت است و جنگ بسیار سختی است، اینکه گوشه ای از این سختی ها برای اینکه امنیت این سرزمین تامین شود به تصویر کشیده شود و در واقع دیده شود “منتها نه دور از واقعیت بلکه همان چیزی که بوده اتفاق بیفتد” قطعا مخاطب اینها را می پذیرد.

کارگردان این مستند افزود: تصویرگران باید تلاش کنند این اتفاقی که افتاده و نه بیشتر را به تصویر بکشند، اینکه ما بخواهیم با تصاویر و متن ها و با کارگرانی این را بیشتر غلو کنیم، از باور پذیری دور خواهیم کرد، به تصویر کشیدن هر آنچه در سوریه برای مدافعان حرم رخ داده قطعا در تاثیر گذاری آن بر مردم موفق خواهد بود.

نسل سوم اگر از شما جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند

طی این مراسم، یکی از همرزمان شهید جهانی محمد علیمردانی در لشکر فاطمیون گفت: جوانان زمان انقلاب، نسلی بودند که  ظلم و ستم شاه را دوام نیاورده، انقلاب کردند و خون‌‌ها دادند.

علیمردانی ادامه داد: نسل بعد از آن که پدر و مادرهای ما باشند تا آمدند از ثمره انقلاب استفاده کنند دشمن بعثی حمله کرد و آن‌هابرای دفاع از این مملکت، عزیزان خود را از دست دادند و پس از آن نسل سومی‌‌‌هاکه نسل جواد جهانی و مصطفی حریری باشند، آمدند. در وصف این نسل همین بس که مقام معظم رهبری می‌‌فرمایند «نسل سوم اگر از شما جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند».

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *