خوانِ اول شهرخودرو در آسیا

با تمام وجود از نام ایران دفاع می‌کنیم

مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از امروز شنبه برای ۲ نماینده فوتبال ایران آغاز می‌شود و تیم‌های  استقلال و شهرخودرو ایران، به ترتیب به مصاف تیم‌های الکویت کویت و الرفاع بحرین می‌روند. بازی‌هایی که قرار بود روز سه‌شنبه اول بهمن در تهران و مشهد برگزار شوند، اما با رای کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و البته تایید کمیته اجرایی، حالا در زمین بی‌طرف انجام خواهد شد.

با توافقی که بین نمایندگان باشگاهی فوتبال ایران با دبیر کل AFC صورت گرفت، دو تیم ایرانی حاضر در این مرحله امروز شنبه در دوبی از رقبای خود میزبانی می‌کنند و در صورت برتری در این بازی، برای انجام مسابقه بعدی خود در رقابت‌های پلی‌آف راهی قطر خواهند شد.

شاید فوتبالی‌های مشهدی هم روزی که در شهرشان تیمی به نام پدیده تشکیل شد، تصور نمی‌کردند نخستین تجربه آسیایی شهرشان در لیگ قهرمانان آسیا با این تیم رقم بخورد، اما تیم یکدستی که یحیی گل‌محمدی در مشهد ساخت، حالا مردم این شهر را به معتبرترین رقابت باشگاهی قاره کهن رسانده است. پدیده با نام شهرخودرو اولین حضور یک تیم ایرانی از منطقه شرق ایران در لیگ قهرمانان آسیا  را تجربه می‌کند و هواداران این تیم منتظر هستند تا با موفقیت در بازی‌های دور پلی‌آف در مرحله گروهی این بازی‌ها هم شرکت داشته باشند.

یک هفته بلاتکلیفی

شهرخودرو هم مثل استقلال به دلیل مشخص نبودن برگزار شدن بازی، یک هفته‌ی بلاتکلیف را پشت سر گذاشت و حالا در شرایطی آماده بازی با الرفاع می‌شود که به احتمال فراوان مثل بازی هفته قبل خود در لیگ برتر، با لیست ناقص و کامل نشدن لیست ۱۸ نفره باید روانه این دیدار شود.

طبق اعلام باشگاه شهرخودرو بازیکنان جدید این تیم به دلیل مهیا نشدن مجوز بازی، نمی‌توانند تیمشان را در این بازی همراهی کنند و مجتبی سرآسیایی با توجه به غیبت محمد قاضی و میروسلاو اسلاوو، برای انتخاب نفرات هجومی خود در این بازی کار سختی در پیش خواهد داشت.

اما حریف امروز شهرخودرو یعنی الرفاع بحرین دور اول مرحله پلی‌آف را با برتری مقابل چنای سیتی هند، آن هم در خانه حریف پشت سر گذاشت تا رقیب یکی دیگر از نمایندگان ایران در این دوره از بازی‌های شود.

الرفاع سال گذشته در کشورش بدون رقیب بود و هر ۳ جام داخلی، یعنی  لیگ، جام پادشاهی و سوپر کاپ را از آن خود کرد. اما خبر خوب برای نماینده کشورمان اوضاع نامناسب الرفاع در فصل جاری لیگ بحرین است. جایی که شاگردان علی عاشور در جدول ۱۰ تیمی لیگ بحرین در جایگاه هشتم قرار دارند و در ۵ بازی، ۱۴ بار دروازه‌شان را باز شده دیده‌اند.

شهرخودرو در صورت برتری در این بازی، باید راهی قطر شود و برای رسیدن به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۱-۲۰۲۰ مقابل السیلیه این کشور قرار بگیرد.

طبق اعلام سایت رسمی کنفدراسیون  فوتبال آسیا زمان برگزاری بازی شهرخودرو و الرفاع ۱۸:۲۰ به وقت محلی و ۱۷:۵۰ به وقت ایران،  خواهد بود. دیداری که در ورزشگاه الشارجه شهر شارجه برگزار می‌شود.

با دست پر بازمی‌گردیم

مجتبی سرآسیایی سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو قبل از دیدار با الرفاع بحرین در خصوص شرایط تیمش گفت: حدود یک هفته است که در بلاتکلیفی کامل به سر می‌بریم و به هیچ‌‌وجه نتوانسته‌ایم برنامه‌ریزی کنیم که باید برای آسیا آماده شویم یا بازی لیگ با ماشین‌سازی. طبیعتا به آمادگی دلخواه‌مان برای این بازی که فقط یک روز برایش فرصت داریم نرسیده‌ایم؛ چراکه بازیکنانم بعد از این کش و قوس‌ اخیر به آمادگی ذهنی برای این بازی نرسیده‌اند. اما ناآماده هم نیستیم و جدای از مباحث فنی، روی غیرت و اراده بازیکنان حساب ویژه باز کرده‌ایم.

وی افزود: اگر حرفی می‌زنیم صرفا برای هوادارانی است که انتظارات زیادی از تیمشان در آسیا دارند و چشم انتظار تیم شهرشان هستند اما واقعیت این است که پس از توافق چهار باشگاه به ما گفته شد این بازی انجام نمی‌شود و در نهایت  مجددا تصمیمی اتخاذ شده که همراه با تمام مدیران باشگاه  فقط به دنبال رتق و فتق کارهای خروج بازیکنان بوده ایم.

سرآسیایی در ادامه قولی به هواداران داد و عنوان کرد: مسئولین باشگاه تلاش گسترده‌ای کردند تا در یک بازه زمانی نصف روزه مقدمات سفر خارجی 40نفر مهیا شود که کار فوق‌العاده سختی بود و نمی‌توان در این فرصت، به تمام آیتم‌های دلخواه برای تیمی که اولین بار به آسیا می‌رود، دست پیدا کرد. با این حال قول می‌دهیم با تمام وجود از نام شهرخودرو و نام خراسان و ایران دفاع کنیم و با دست پر برگردیم.

سرمربی شهرخودرو خراسان با بیان اینکه بازیکنان جدید شهرخودرو در لیست آسیایی این تیم نیستند، گفت: متاسفانه ما نمی‌توانیم با تیم کامل‌مان در آسیا شرکت کنیم، چون بازیکنان جدید به دلیل دیر مشخص شدن و اتفاقاتی که در نیم‌فصل رخ داد به لیست آسیایی نرسیدند اما باز هم ناامید نیستیم و با دیگر بازیکنان‌مان می رویم تا از آبروی فوتبال استان خراسان دفاع کنیم.

سرآسیایی شناخت خود از الرفاع بحرین را نسبی خواند و بیان داشت: سه چهار بازی آن‌ها را آنالیز کرده‌ایم و بازیکنانشان را می‌شناسیم. در حال برنامه‌ریزی برای همین بازه زمانی کم هستیم تا با دست پر برگردیم. به تک تک بازیکنانم اطمینان دارم که با همه این مشکلات کار بزرگی انجام دهند. ما نماینده ایران هستیم و ان‌شاالله بتوانیم از پرچم‎مان دفاع کنیم. قطعا بچه‌ها نمی‌گذارند مشکلات خللی در کار فنی شان ایجاد کنند و بهترین کیفیت را نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال ثبت یک پیروزی بزرگ هستیم. مالک باشگاه، در سفر به مالزی، کار خیلی بزرگی برای آینده این مسیر و بازی‌های تیم ملی انجام دادند، اما فکر می‌کنم با توجه به اینکه برای نخستین بار میزبان پلی‌آف آسیا بودیم، ضربه بزرگی به تیم وارد شد. بازی‌ای که باید در خانه کنار هواداران انجام می‌دادیم، در یک کشور عربی برگزار خواهدشد و متضرر شدیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *