بورس گامی به سوی بازار مدرن

انسیه سروش

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: محصولات کشاورزی که دارای بازار سنتی هستند، با تبدیل بازار خود به مدرنیته می‌توانند سبب توسعه و پیشرفت خود شوند.

به گزارش صبح امروز، حسن امیری در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه افزود: بازار کالاهای کشاورزی باید به روزرسانی و مدیرنیته شود؛ یکی از امکانات موجود در بورس، تبدیل دارایی‌ها به اوراق بهادار است و محصولات کشاورزی که دارای بازار سنتی هستند، می‌توانند بازار سنتی خود را به اوراق بهادار تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه و کارکرد اصلی بورس نیز طراحی ابزارهای مختلف مالی است. در حال حاضر در بورس کالا چندین ابزار موجود است، مثل: دارایی سپرده کالایی، آتی و صندوق‌های کالایی؛ ترکیب این موارد می‌تواند به تولید نقدینگی برای تولیدکننده کمک کند و سبب اطمینان خاطر برای خریدار شود و به او توان پیش‌بینی بازار چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی، دهد تا بتواند موقعیت خرید در آینده را بررسی کند.

امیری تصریح کرد: در این حالت، بازار از حالت سنتی که نیازمند گردش مالی خاصی است، خارج شده و اوراق دارای نقش اساسی می‌شوند. هرچه بتوانیم تبدیل به اوراق بهادارسازی را در بورس کالایی از جمله محصولات کشاورزی توسعه دهیم می‌توان امید داشت که بازار مورد نظر توسعه یافته و به عمق بهتری برسد.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با طرح اوسک ابراز کرد: این طرح دارای ایده بسیار خوبی است چراکه ما تولیدکننده اصلی زعفران در دنیا هستیم و باید از این موقعیت حراست کنیم و طرح اوسک به این حفاظت کمک می‌کند. اینکه قیمت جهانی زعفران در بورس و توسط ما تعیین شود، اتفاق بسیار مثبتی است و سازمان بورس و شرکت بورس کالا نیز از این طرح حمایت خواهند کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *