از شایعه تا واقعیت؛

سایه کرونا بر بازار تلفن همراه

سیده ریحانه موسوی

این روزها سخنانی در بین مردم مبنی بر افزایش قیمت موبایل به دلیل شیوع ویروس کرونا شنیده می‌شود، از طرفی موبایل فروشان اظهار می کنند که هیچ گونه افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده و این روزها بهترین زمان برای خرید گوشی تلفن همراه است به همین جهت برای بررسی صحت و سقم این گونه سخنان به گفتوگو با رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد پرداختیم .

رئیس اتحادیه موبایل فروشان مشهد گفت: موبایل به وفور در بازار وجود دارد وهیچ گونه گرانی در قیمت آن اتفاق نیفتاده است.

به گزارش “صبح امروز” افشین اکبری در گفتگو با خبرنگار این رسانه، افزود: صحبت هایی که در خصوص بالا رفتن قیمت گوشی تلفن همراه وارداتی از کشور چین به دلیل شیوع ویروس کرونا می شود صحت ندارد و هیچ گونه افزایش قیمتی وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: به دلیل ایام تعطیلات ۲۵ روزه عید چینی و همچنین شیوع ویروس کرونا که کمی اوضاع را پیچیده کرده است ، برخی از برند های چینی مقداری افزایش قیمت داشته است که پرچم دار آن برند شیائومی بوده است که ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است .

وی ادامه داد: تمام وارد کنندگان گوشی تلفن همراه اجناس خود را از کشور امارات خریداری می‌کنند، اما در حال حاضر کشور امارات به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمام پروازهای خود به چین را کنسل کرده است .

اکبری در پایان سخنان خود ابراز کرد : امیدواریم با اتمام تعطیلات سال نو چینی و همچنین از بین رفتن ویروس کرونا همین میزان کم افزایش قیمت نیز به حالت اولیه خود باز گردد.

با بررسی این موضوع به این نتیجه می رسیم که درحال حاضر قیمت موبایل جز در یک برند افزایش زیادی نداشته است ، اما برای رسیدن به ثبات کامل باید منتظر باشیم تا شرایط در چین به حالت عادی بازگردد که به نظر می رسد این موضوع نیز زمان بر باشد.البته افراد جامعه باید این را نیز درنظر داشته باشند که شایعات را باور نکرده و صحت آن را از طریق رسانه ها یا مسولین مربوطه جویا شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *