افزایش سرمایه گذاری در مناطق محروم در دولت یازدهم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش رشد و توسعه سرمایه گذاری دولت یازدهم در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خبر داد.

علی یزدانی روز گذشته در دیدار با صنعتگران شهرک مرزی تایباد افزود: یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم توجه ویژه به نقاط محروم و کم برخوردار بوده است و از تمام ظرفیت‌ها در جهت پیشرفت این مناطق استفاده کرده و موجب توسعه اقتصادی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در مناطق محروم به مسئله اشتغال و رفاه مردم منطقه بوده تا ضمن رشد و رونق اقتصادی شرایط ثبات و پیشرفت اقتصادی را بدنبال داشته باشد.

یزدانی ادامه داد: محور قراردادن اشتغال و ایجاد بستری مناسب جهت سرمایه گذاری و بخصوص سرمایه گذاری خارجی در مناطق محروم از برنامه‌های مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بوده و هست که موجب تقویت بنیه اقتصادی مناطق و اشتغال مولد شده است.

وی به بازار‌های صادراتی اشاره و بیان کرد: واحدهای صنعتی باید نگاه ویژه ای به بازارهای خارجی داشته باشند و از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری کنند و در همین راستا خدمات مشاوره ای صنعتی در تمام استان‌های کشور به صنعتگران ارائه می‌شود.

معاون وزیر صنعت در خصوص خوشه‌های صنعتی تأکید کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از خوشه‌هایی که در مناطق محروم تشکیل می‌شوند حمایت خواهد کرد تا زمینه توانمندسازی آنها سریع تر اتفاق بیفتد.

یزدانی به وضعیت بورس و فرابورس کالا اشاره و اظهار کرد: اهمیت حضور شرکت‌هایی که در بورس و فرابورس کالا به منظور تامین مالی و موارد دیگر شرکت می‌کنند دارای منفعت بالایی هست و بنگاه‌هایی که این توانمندی را دارند که شفافیت مالی آنها منطبق است می‌توانند در آن حضور یابند زیرا بدون شک منافع حاصل از فعالیت خود را چندین برابر می‌کنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطر نشان کرد: حمایت از صنایع کوچک و متوسط بخصوص در مناطق محروم باعث حفظ و ثبات اقتصادی مناطق و در نهایت با برنامه ریزی مدون منجرب به رشد و رونق اقتصادی تبدیل خواهد شد و باعث رفع محرومیت می‌شود و در دست یافتن به تحقق بیشتر اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است.

وی درپایان گفت: با جدیت همانند سال گذشته ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در مناطق محروم و روستایی در قالب کارگاه‌های روستایی دنبال خواهیم کرد و با ابلاغی که به استان‌ها در این خصوص شده خواستیم که در هر منطقه با استفاده از منابع و ظرفیت‌های موجود آنجا زمینه بیش از پیش سرمایه گذاری را فراهم کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *